Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digital Summering?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter fortfarande och lusläser manualen till mitt motu, har några frågor...

Ska jag inte kunna välja andra utgångar än 1-2 i Logic 7. 3-4 osv ljuder inte alls, som jag förstått ska mitt 896HD ha 4 stereobussar? Utgångar 13-14 får jag ljud ur?? fast inga mätare visar vart ljuden kommer ut ifrån...

Det jag skulle vilja kunna göra är att mixa ut till 4 sub-grupper och kunna höra dem
genom main out, eller lurar. Är detta ens möjligt med mitt interface?

Har haft mixer tidigare som många vet (och avrådde mig hårt ifrån) Var är ni nu?

Någon med en förklaring?

  • Medlem
  • 2005-04-14 19:44

Ingen som kan detta ljudkort och kan hjälpa till? Jag har svårt för att säga något om det då jag bara kör 828 hemma och inte har kikat på någon annan MOTU-grej. Bor du i Götelaborg kan jag iofs kvista över.

Likadant här som för jgb.. fast om det är Sthlm som gäller så kan jag kvista över.

Bor i Stockholm, dörren står öppen

jbg, hur är ditt 828 kort då? Lyckas du få ut buss 3-4 osv i din seq?

Jag listade ut vad det handlar om. 3-4 till 9-10 är dem 8 analoga utgångarna baktill på interfacet. 13-14 är endast phones ut. Vad jag nu inser är att om jag vill summera ihop detta så behöver jag en mixer igen. Denna tråd skapade jag tidigare angående detta och det verkar som om ni menade att internt i Logic så hanteras allt med 32 bitar så det ska räcka till att få ut bra tryck endast på L+R, har kanske fortfarande svårt att se det. Tack för all hjälp i alla fall

"3-4 till 9-10 är dem 8 analoga utgångarna baktill på interfacet. 13-14 är endast phones ut"

Det låter lite småskevt det där. På 828:an så står de analoga in/ut-gångarna default som Analog-1 -> Analog-8.. sen preamparna som MicGtr1 och MicGtr2.. sen alla de digitala som nåt annat osv. Det fungerar precis som ett enkelt mixerbord.. man kan direkt i motu'n ställa in nivåer, panning och sånt. Alla kanaler kan mixas ihop internt och skickas ut som ett stereopar. .. så vad saknas menar du?

1
Bevaka tråden