Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmkabel!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hur lång kan en skärmkabel vara och finns det förlängingskabel man kan köpa?

Tänkte pröva ställa datorn i ett annat rum och behöver kanske 3 meter kabel, är det för långt?

Tänkte köra med usb tangent och mus. Om jag förstått rätt så kan usb sladdar vara ganska långa?

Kram på er!

3meter har funkat fint för mig

  • Oregistrerad
  • 2005-04-16 14:18

Den längsta kabel vi använt till en monitor utan förstärkning var i en bowlinghall - 36m.
USB-sladdar max 5m
Trådlöst tgb & mus finns med räckvidd på ett tiotal meter.

//A

Kan trådlöst tangentbord/mus störa ljudsignaler och sånt?

Hur dyra är skärmsladdar, är det någon speciell förlängningskabel man skall ha?

36M wow hehe det var imponerande

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-16 18:41

Tror det är rekommenderat max 5 meter sladd utan förstärkning, sen tar bilden stryk. Skärmade kablar är som vanligt bäst.

Yay!

Bra datormonitorkabel kostar multum!
Billig skärmkabel ger skitresultat även vid korta distanser, jag vet ety jag haver prövat. (VGA-kabel från Clas Ohlson - helt oanvändbart!) Det MÅSTE vara koaxialkablar med "75 ohm karaktäristisk impedans". Det är ett absolut måste om man inte vill ha tre muspekare till priset av en!
Jag skulle köra dubbelskärm från rack-PC en bit bort, så jag fick vackert köpa två femmeterslängder av bra kabel med separata koaxialer för R, G och B. Det blev bra men de kostade nästan femhundra spänn stycket!
Har man bra kabel kan man å andra sidan dra kabeln riktigt långt. 50 meter är inget problem. Det längsta jag själv prövat med är drygt 15 meter från en macbaserad Avid, från ett rum till ett annat under ett golv och över en korridor.

mvh

/Rotwang!

1
Bevaka tråden