Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud-dämpande datorlåda?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Såg för länge sedan i forumet någon som hade byggt en egen ljud-dämpande dator låda och hade tom gjort en liten hemsida med instruktioner och alltihopa.
Försökte söka efter inlägget men hittar det inte.

Någon som har länken till den däringa sidan?

Kram på er!

Musikermagasinet hade ett reportage som cirkulerat, kanske det du tänker på, just nu är deras hemsida nere men annars kan det nog finnas i deras pdf-arkiv

Ja det var nog den jag syftade på.

Så deras sida är nere? Tråkigt... Någon som vet när den kommer upp igen?

Själva lådan väsnas i allmänhet inte så mycket. Att använda en större CPU-fläkt och tyst hårddisk samt ett grafikkort utan fläkt brukar göra datorn tämligen tyst. Jag har ingen märkvärdigt dyr (800 kr) låda, men den hörs inte på inspelningen när jag spelar in med micken bara en halvmeter i från burken.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-17 03:32

HÄR har du grejjer som får skiten att hålla käft!! Inte kul med en kåt hårfön som tar över allt i ljudproduktionen!

Äsch, vet inte riktigt VAD jag skall göra. Det är lite jobbigt nu bara då burken i det närmaste ger en tinnitus :/

Jag kan inte byta ut allting i burken, det har jag inte råd med. Dock så har jag xtra tyst cpu-fläkt och nätagg men det surrar ändå...

Kanske bygger jag en låda, kanske fixar jag längre skärmsladd och sätter burken i ett annat rum, vet inte....

Om det mest är ett ganska högfrekvent ljud så testa lägg hårddiskarna på något väldigt mjukt och dra igång burken igen för att se om det inte är de som får hela lådan att resonera.. så är det i min nya.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-17 13:53

Zalman & Tagan har bra tysta grejor!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-17 14:16

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACC6607B

Kan varmt rekommenderas, en kompis köpte en sån här och den lådan håller verkligen käft! Kombinera den här med en eller två 120mm fläktar som du kör på 7V, en tyst cpu-fläkt och ett tyst nätagg så kommer den knappt att höras även om du sitter bredvid den.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-17 16:56

...fråga Mr Olw hur han har gjort!

1
Bevaka tråden