Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ratt till Yamaha A3000

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-04-18 12:43

Jag hade förfest i lördags. Döm av min förvåning när någon hade snott hatten till en av pottarna på min A3000!? Det var inte ens musiker på plats, så uppenbarligen kände någon för att jävlas... Resten av lägenheten ska vi inte ens prata om :rolleyes:

Någon som har någon av dessa liggandes eller vet var man kan få tag på dem? Ser rätt illa ut, även om det inte påverkar samplerns funktion...

Kollat med Yamaha i Sverige? De borde kunna fixa fram en ratt. Kolla lite i blomkrukor och sånt först bara.

Krank: köpte du en ny ratt?

SJälv har jag, som så många andra med A3000, problem med att rattarna (pottarna?) inte svarar riktigt som de ska. Antingen ökar de inte värdena nåt alls när jag vrider, eller så rusar de iväg lite, eller så går de lite åt fel håll.

Det finns en tutorial på nätet om hur man rengör dem, men den innefattar att man öppnar samplern och tar ut hela pot-paketet tror jag..... nån som gjort detta?

Det har ju varit lite diskussion om 5-56 och liknande rengöring här på forumet. Killen i tutorialen jag sett , använde en speciell brittisk rengöringsspray ... det heter väl "kontaktspray" här i sverige va?

Använd inte 5-56!

Någon som har mailadress/telefonnummer till yamahas reservdels-jox förresten? ..skulle behöva ett par nya reglar mm.

• Medlem
  • 2005-08-18 19:37

hehe, nu blev man påmind om den förfesten

Nej, köpte aldrig någon ny ratt eftersom den kom tillrätta efter ett tag. Däremot har tryck funktionen fungerat lite sämre på just den ratten sedan dess...

Så tyvärr har jag inget svar att ge.

1
Bevaka tråden