Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.3.9 problem och lösning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte själv vänta med uppgraderingen tills Digidesign godkänner den. En del verkar tyvärr haft problem med uppdateringen, framförallt java-problem som skapat några krascher.

En länk som kanske hjälper isf:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301380

Har någon erfarenheter av 10.3.9? Safari ska tydligen vara bra mycket snabbare...

Jag kör 10.3.9 sedan den dök upp och har inte märkt några konstiga problem. Jag har läst att en del tycker att Safari är grymt mycket snabbare i version 1.3, men jag har suttit med Safari 2.0 på skolan jag jobbar åt, och den versionen är sjukt snabb. Så pga av det så har jag nog inte upplevt Safari 1.3 som snabb!

Hursomhelst, 10.3.9 rullar fint på min studiodator, men då kör jag inte Digidesign utan M-Audio.

Vad jag förstod så var det främst Safari som kraschade, men tyvärr också program som Max/MSP som jag använder mycket och live. Jag tänkte vänta ett tag och se vad listorna säger om problemet. Det lär väl bli Tiger så småningom sedan.

Jaha, nej ingen Safari krasch whatsoever......Logic rullar på fint, förutom de slarvbuggar som 7.0.1 dras med....

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-19 12:13

allt rullar fint här med.... kanske har med M-Audio tydliga överklass att göra?
nja.. hade bara lust att vara arogant...
---> no bugs to repport

du David Lennartsson: uppföljning i "skapar processer" e på väg... enorma förändringar i mitt arbetsätt sen jag hittade tilll detta forum faktiskt, och det finns lite saker ang det som jag mer än gärna skulle vilja dela med er...

reSet: Det låter roligt, berätta när du hinner.

En länk angående problemet:

http://news.com.com/Java+glitch+hits+OS+X+update/2100-1016_3-5675631.html

Jag har ju inte uppdaterat än, men det verkar ju gå att fixa enligt Apple.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-19 18:08

rullar utmärkt här med

Rullar fint med Pro Tools!

Har inte märkt några problem ännu, men har iofs inte suttit med ljudproduktion alls den senaste veckan. Däremot har jag ett problem med Safari på vissa mäklarsidor. Det har att göra med scrollfunktionen för att visa bilder.

http://www.hemnet.se/a.asp?id=2974147&q=1&s=3

klicka på länken och välj sedan "Bilder mm" under husbilden. Scrollknapparna som dyker upp för att visa bilderna fungerar inte riktigt som de ska hos mig. Den översta raden saknar en knapp samt att de undre efter ett tag börja autoskrolla.

Ska tilläggas att i Firefox så fungerar det alldeles utmärkt.

Men... detta är väl det enda "problem" jag märkt. Med 10.3.8 fungerade det perfekt även i Safari. har slängt preferensfilen, samt installerat javafixen enligt konstens alla regler... Nog tjatat. För mig fungerar fortfarande Räven bäst.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-20 03:28

Sant, man får ta till Räven ibland. Men som tur är blir det allt mindre och mindre Explorer. Nästan inget faktiskt, men e-et är lite snyggt där i dockan i alla fall.

1
Bevaka tråden