Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samplingsskivor till S-750

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 17:34

Tjenare, finns det någon som har koll på var man kan få tag på samplingsskivor till Roland S-750 samplern? Har för mig att man kan köra andra roland samplers skivor men då måste man importera eller nåt.. Akai samplers går inte va?

Jag är verkligen ingen samplerperson, orkade knappt sampla av JP-8080:n även fast jag har skärm och mus till samplern

Jag tror Roland säljer skivor till S750, för det fanns någon ny modul som läste samma format.
Dyrt är det men dom låter djävligt bra.

Annars kan väl både Awave och Chicken Systems översätta andras format till Roland volymer, om jag inte är ute å cyklar...

Problemet är sen att överföra till samplern, hade inte sålt den om det inte varit för det problemet...
Helix, prova sampla stråkar i den, vet inte exakt vad det är med den maskinen men just stråkar låter otroligt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-24 22:06

Okej, aa pengar har jag tyvärr inte så gott om just nu.

Grejjen är också den att om jag skulle föra över samples till samplern skulle jag vara tvungen att spara de på diskett.. Okej, diskettläsaren är snabb men ändå, disketter undviker jag mer än gärna.

Skulle inte stråkarna låta exakt lika dant som de ljudfilerna jag samplar från då?

Nej stråkarna skulle inte låta exakt som det du samplar, prova själv
Har du inte scsi på den, kanske det var en expansion på min isåfall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 17:40

Okej, nice.. Hehe aa hade glömt SCSI Är lite grön på samplers.

Helix sälj den, ingen vill ha s750, skämt åsido men om du ska sälja pm:a mig först

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 15:18

Visst! Men jag vill ändå få igång den först.. Är verkligen sugen på att lira lite orkesterljud så jag borde fixxa fram någon sådan skiva först.. Men ändå, vill inte punga ut med en förmögenhet på en cd..

1
Bevaka tråden