Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg Legacy 1995:- på MB

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-04-26 23:38

Börja detta kännas prisvärt?

Har väl bara fått toppbetyg överallt, inkl i SoS.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-26 23:39

jupp, faktiskt. Funderar på att slå till nu...men är det med kontrollern?

  • Medlem
  • 2005-04-26 23:42

Verkar så på det e-mail som skickades ut.

"Levereras med ... MS-20 MIDI/USB Controller".

Sen lär den ju integrera perfekt med Korg microKontrol (vilket även Reason 3.0 gör).

Följer MS-20'n med så är det overkligt billigt!

Stämmer fett bra. Jävligt bra deal för det paketet.

fan va scary.. jag drömde förra natten om att det paketet precis sänktes till 1995:- och att jag t.om. beställde det :eek:

Synd att man snart kommer vara så trångbodd, annars hade en sån controller sett snygg ut vid datan!

Har någon här på 99 skapat något med Legacy'n så man kan höra hur den låter in action?

Dalleponken, finns demoversion att ladda ner här: http://www.korg.com/service/downloadinfo.asp?DID=719

Nog bästa alternativet om man vill höra vad de kan åstakomma.

  • Medlem
  • 2005-04-26 23:58

Dalle: Den här är i princip bara Legacy och lite ljudeffekter. Inte så kul men in action som du sa. http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=6615

/Mein

Försäljningen har gått för slött och EM som är svensk distributör för Korg har för många på lager och har gått ut med det här specialerbjudandet,
så det är ett begränsat antal, men jag tror de flesta (större) musikaffärer i sverige kommer nappa på det här. Det är så löjligt billigt att det är sjukt.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-27 00:03

Jag nappar nu redan. Ska in och handla imorgon. Helt rätt pris för 3 kompetenta mjukisar. Man kan alltid trasha ljudet med någon annna plug.

Mein, det där låter ju riktigt trevligt! Kanske det blir till att handla så fort jag krängt lägenheten!

j antoni: det var hos er jag "beställde" det igår natt.. har ni samma pris? Isåfall så blir jag nog tvungen att hälsa på imorrn

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 01:35

huga va billigt, bara controllern är ju värd slantarna... är det ett jätte-begränsat antal?

  • Medlem
  • 2005-04-27 06:04

Brutalt billigt. Köp!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 06:38

Som ägare till paketet kan jag bara rekomendera er att slå till,vansinnigt billigt.Vansinnigt underbar.
Har själv aldrig ägt någon äkta Ms-20,men dom två polare som har orginalet talade varmare om legacyn än sitt orginal.

Mvh Jonas

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 13:57

Nu e man 1995:- fattigare... Men fy va snygg den e. nu ska här skryvas.. wiihihih, jag har nästan en riktig MS20! :kaaaka!:

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 14:18

Ghnnnn, fan jag vill ha !!
Undrar om dom har dealen nån månad till så kanske man har pengar att skaffa en !

  • Medlem
  • 2005-04-27 14:59

Undrar vad en begagnad blir värd efter detta? :rolleyes:

40 spänn och en barkis :kaaaka!:

Klart och beställt!!!

Den här controllern som följer med, är det ett komplett midikeyboard som funkar med alla softsynhar?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-04-27 15:44

Jag gillar inte barkisar...jag vill ha tårtor istället...schwarzvald...:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-27 15:46

Ett varningens ord för Legacy gäller dock authorization-proceduren. Det är en LIMIT på den!!! Fatta vad värdelöst. Om man äger Legacy så vill man så klart installera det på sina datorer, även om man köper nya. De har satt en limit på fem installationer. Programmet måste alltid authorize:as, annars dör det efter 10 dagar. Jag har detta problemet just nu, sitter mitt i klistret as we speak - skulle byta mitt Legacy med batmannen här på forumet. Problemet uppstår när han ska regga programmet, går inte. Limit exceeded. Skitkul...

  • Medlem
  • 2005-04-27 15:52

@PF: Det låter sjukt!
Och man skall ju för fan inte behöva cracka laglig programvara.

Vem har general agenturen i Sverige, kanske kan man kontakta dom?

Det låter som ett sanslöst dåligt sätt att kopieringsskydda! Folk blir ju tvingade att ladda ner en fulkopia..

Själv blev jag tvungen att ladda ner en piratkopia av LM-4, då installationsprogrammet sade åt mig "Please insert the original CD", och avbröt installationen!! Sånt suger! Som tur är funkade de medföljande ljudbankerna ok med fulkopian.

  • Medlem
  • 2005-04-27 15:55

Men går det inte be om ytterliggare authorize? Man brukar alltid kunna kontakta tillverkaren/återförsäljaren och få en ny kod. Native Instruments kör väl på en liknande pryl. Man måste ju authoriza när man byter hårdvara och så där. Men då ber man om en ny kod från dem om man kommer till det steget att man kört slut på sina "original" så att säga. Om jag nu fattat det rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 19:07

Jag har kontaktat EM Nordic här i Sverige som har Korgsupporten och vad det verkar så kan det nog gå att få det resettat så jag håller tummarna Tyvärr är Korg så evil att det står på deras sida att programvaran inte kan överlåtas men enligt vad det verkar då jag pratade med EM N. så ska det inte vara något problem.

Värdelöst är det dock att man straffar folk som köper ärliga saker.

Ursprungligen av Katzenjammer:

Men går det inte be om ytterliggare authorize? Man brukar alltid kunna kontakta tillverkaren/återförsäljaren och få en ny kod. Native Instruments kör väl på en liknande pryl. Man måste ju authoriza när man byter hårdvara och så där. Men då ber man om en ny kod från dem om man kommer till det steget att man kört slut på sina "original" så att säga. Om jag nu fattat det rätt.

Ursprungligen av batmannen:

Jag har kontaktat EM Nordic här i Sverige som har Korgsupporten och vad det verkar så kan det nog gå att få det resettat så jag håller tummarna Tyvärr är Korg så evil att det står på deras sida att programvaran inte kan överlåtas men enligt vad det verkar då jag pratade med EM N. så ska det inte vara något problem.

Frågan är hur lagligt bindande det där är i Sverige. Men eftersom det är Korg i USA som måste authorisera det hela (antar jag) kanske man är stekt ändå.

Bevaka tråden