Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prestandaskillnader mellan M-Audio firewirekort?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det bara dags. Kan inte snylta på andra mer nu. Jag måste köpa mig ett snabbt stabilt externt firewirekort i beg. klassen 3000 kr. :hmmm:

Håller fortfarande M-Audio Firewire-410 (kom 2003) måttet idag och hur mycket långsammare är Firewire Audiophile (kom 2004) i jämförelse? Det är för mig en gåta att Firewire 410 fortfarande är så attraktivt i denna prisklass. Det känns nästan som att det inte hänt något på 2 år.

Vad jag är ute efter här är alltså ren avlastning av min P4 1,8 laptop med Texas Instrumens kretsar. En massa micpreamps och ingångar är alltså inte nödvändigt i mitt fall då jag mestadels jobbar med plugins och hårddiskinspelning av analoga prylar.

För mig är de tyngst vägande ingredienserna; bra prestanda, stabilitet, inga tappade drivrutiner och väljudande som måste innehållas.

Alltså, det borde finnas andra fabrikanter som måste ligga i samma nivå som dessa ovanstående kort eller kommit längre tycker man. Anledningen är väl som vanligt marknadsföringen där den som skriker högst syns bäst.

Hungrar efter värdefulla tips nu i denna djungel som det verkligen blivit.... :rolleyes:

Helst borde du lyssna och jämföra. Annars får du kolla på Specs och se vilka som har bäst A/D omvandlare (så hög dynamiknivå som möjligt)

Ursprungligen av GlobalMotion:

Helst borde du lyssna och jämföra. Annars får du kolla på Specs och se vilka som har bäst A/D omvandlare (så hög dynamiknivå som möjligt)

Ok, tackar för tipset.. En sak jag märker som det inte skrivs mycket om är den faktiska fysiska prestandan i dessa kort vilket jag tycker är lite lurigt..
Som du säger.. Man får väl köpa på öppet köp och testa kanske.. :rolleyes:

Fler goda råd och tips någon?

1
Bevaka tråden