Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan nån bygga om min TR-707?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inte fan vet jag om det är möjligt - borde väl ha gjorts från början då, antar jag? - men kan ingen fixa så att DIN-synken på TR-707:an fungerar även när den blir styrd via MIDI? Nu är det ju antingen eller, å det är inte nå bra!

• Medlem
  • 2005-04-29 08:40

Låter som om det är in och programmera om ROM i den. Sådana är de där digitalburkarna...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 09:03

Enda sättet jag hört som kan lösa problemet är att köra den via Tape-sync. Får den tape sync in så skickar den både midi och din. Har för mig att det var i någon tråd här på 99 som jag läste om det..

Ursprungligen av zthee:

Enda sättet jag hört som kan lösa problemet är att köra den via Tape-sync. Får den tape sync in så skickar den både midi och din. Har för mig att det var i någon tråd här på 99 som jag läste om det..

Ja, jag läste också det - jag var tom lite inblandad i den tråden - men jag hade hoppats på att kunna lösa det lite smidigare...

(Ärke-FWIW; att programmera om ROM:et går inte det heller i 707:an, enda sättet är att byta ut hela processorn mot en ny. Det vore åas inte alls omöjligt för den som har grundläggande kunskaper i microcontrollers, och det vore en extremt bra grej också eftersom 707:an skulle kunna vara så mycket mer om man bara fixade några små små grejer. Om någon är på så hjälper jag gärna till, har inte tid själv just nu, men det står ganska högt upp på "projekt att meckla med den där vid den där ospecificerade framtiden när jag har tid med saker, eller försöka smyga in som projekt i skolan på något sätt"-listan (tm))j

Kan man inte lura burken då, så den skickar ut en MIDI, alt. SYNC-signal som via en transformator omvandlas till en tapesynk-signal som i sin tur går tillbaka till tapesync in och kör igång alltihopa... Nehe...

Johannes, om du vill ha en 707:a att testa på så har jag en!

man kan ha den som master också - känns som om det skulle vara det enklaste innan man går in på att bränna om den. men jag vet att den svajar rätt friskt i tempot .. det e väl kanske inte så kul om du ev e petig - annars e de det som nog får gälla

1
Bevaka tråden