Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag fixa en svårmanövererad CZ1000?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 21:42

Fick hem en CZ1000 idag, ska testa den innan jag bestämmer mig för om jag vill ha den. Den verkar ha varit med om en del äventyr och är lite luggsliten och svårmanövererad, fjädrarna i batteriluckan är rostiga osv... Kommer nog få den billigt och bra pga av detta. Några av knapparna utgör det största problemet, händer ofta inget när man trycker, man får trycka kanske 5 ggr innan synten reagerar, någon här som vet om denna dålig knapprespons är något man kan fixa till själv om man skruvar upp den och pillar på ngt vis?

Saknar orginaladaptern oxå, tänkte köpa en ny 9voltare klasse O imorrn, ni som har en CZ1000, vad är det för polaritet på er strömadapter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-29 22:08

Antagligen är det väl sådana knappar med ett "mönster" på kretskortet och nåt ledande material på knappen som sluter när man trycker ner den. Det brukar oftast funka att plocka isär och rengöra och kanske slipa lite försiktigt på kontaktytorna om det behövs.

Kan inte så mkt om den synten. Hittade en länk till manualen om du inte har den. Så kan du kanske klura ut både hur du kan fixa till den och vilken polaritet adaptern har.

http://www.cosmosynthesizer.de/download/manuals_load/cz_man/CZ101_Manual_engl.zip

Vet att det står CZ101, men på sidan stod det att den skulle gälla för både CZ101 och 1000.

1
Bevaka tråden