Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Juno1-madness

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När folk skrev om dolda unison-lägen här förut så kom jag på en grej som jag hade för mig ibland när jag var Juno1-ägare som jag hade glömt bort i många år.

Om man tryckte in några av de där knapparna som har en lysdiod (kommer inte ihåg vilka, jag bytte ju ut min @Juno mot en DX7 för många år sen) och kanske gjorde nåt mer så kom man in i ett psycho-läge där man med @-dialen kunde bläddra sig igenom en massa enorma textmassor med galna specialtecken och shit och när man hade bläddrat järnet en stund så började den stackars Junon att låta konstigt -inga fabriksljud eller nåt där utan helt konstiga slumpvisa soundscapes. Det slutade alltid med att jag blev rädd och stängde av den (det fanns nog ändå ingen väg tillbaka och det känns ju också som att man kan mörda en digitalsynth med en sån misshandel).

Det var verkligen the craziest shit, man borde ha spelat in ljuden den gjorde, men det var så mycket som en dröm -hade ingenting med ens dagliga liv som till synes normal tonåring som går i skolan och inte knarkar och allt att göra.

Så hey, 99! Har nån upplevt nåt sånthär med sin Juno?

  • Medlem
  • 2005-05-01 16:34

Det där verkar ju otroligt coolt! Tror du det var en bugg eller någon testmode? Av din beskrivning verkar det ju som en bugg...

Hur som helst lyckades jag inte hitta någon info med google. Någon annan som vet?

Ursprungligen av Mario:

Det där verkar ju otroligt coolt! Tror du det var en bugg eller någon testmode? Av din beskrivning verkar det ju som en bugg...

naah jag vet inte, det var mer som en parningsakt mellan bugg och testmode/majestic 12-mode, lite som marshall allen på altsaxsolo i the arkestra, en demonstration av den så kallade "slumpens" övermänskliga regelbundenhet, som the handkerchief of the lord, a scented gift and rememberancer designedly dropped, bearing the owner's name someway in the corners, that we may see and remark, and say whose?

*ljudet av tretton juno 1-ägare som fuckar sina synthesizers baaad och får lust att skylla på mig när "piano 1" är borta sen, sorry*

(för det finns väl ingen regel mot att posta när man är full?)

det är väl snarare ett krav?

Om man hade en Casio fx 180p påslagen och satte i batterina så kunde man få en massa skumma tecken på dess display. Ibland kunde man även spara det som visades i displayen och använda mär man räknade. Då fortsatte det med mysko tecken i uträkningarna. Fränt!

jo vist finns det grejjer att upptäcka - som inte e för "brukarna" av grejjerna. han/hon som bara kopplar in skiten i en mixer och tycker det får räcka så.

som jag sade tidigare -- e nått digitalt går det garanterat att hålla in nått och slå på apparaterna... det e ju där bakom de "riktiga" verktygen till musiken finns

^att inte styra in sig på mainstreamfåran med sin paddel.
jag hyllar folk som använder saker på "fel" sätt...

^^ ^ni vet vad jag menar och tar väl inte illa upp!!

1
Bevaka tråden