Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland VC-2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 11:03

Rolands nya "Vocal Designer" är helt galen. Och han som gör demot är ruggigt säker. Lite PF över honom. PF spelar mest Roland-demos när man jammar med honom

Roland VC-2

Hans korta version av "Bohemian Rapsody" är ursnygg

Applåder. Mycket snyggt. Demos är alltid inspirerande, minns fortfarande hur hela världen stannade en stund på mitt kontor när jag såg första demon av Ableton Live.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-05-01 16:42

Läckert! Dock var Talkboxen inte speciellt bra, lät mer som en vocoder.

  • Medlem
  • 2005-05-01 17:31

Knepig ändelse på filen.

Hur många gånger måste jag säga att mp3 är standard!

Och det är jag som bestämmer, eller? :hmmm: :rolleyes:

brukat och alltid varit ett rolandfan men senaste 5 åren - kanske e mer .. så e det :hmmm:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-01 20:02

Fäjn, får inte igång ljudet på Real Player under 10.4.

Kloon det är video så mp3 hade inte funkat så bra i det här fallet.

Slöööö laddning i V-synthen. Men visst låter den nice. Fast hade inte köpt en.

"vocal designer".....jag trodde att det var något nytt skithäftigt men det lät inget speciellt alls.

nee det e inget unikt med denna grej på denna punkt - rätt lamt - men å andra sida döljer en demo minst halva sanningen av vad man själv kan utforska och köra!!

^edit: eller ja hela maskinen väcker inga goda känslor, inget som fastanr iaf, som demo så då blir det mer att man kanske skiter i allt -- fast det e kanske ett nais vektyg .. men nej idagxläget får det bli dammigt gärna - jag bryr mig inte om den :---(

  • Oregistrerad
  • 2005-05-02 09:17

Gud vad dessa demos är töntiga, jamenar det låter hemkeyboard. Den kanske är bra för trubaduren. VC-2 lät väl okej. Kören lät overklig men det var väl effekten som gjorde det.

\\Gnutten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 10:46

Kan ju vara så att den hutlöst fantastiska Real-kodningen verkligen har lyft fram brilliansen i ljudet för att det ska låta så bra som möjligt ..

.. eller inte.

1
Bevaka tråden