Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Drums on demand

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har införskaffat några av volymerna och kan berätta lite? Känner mig väldig sugen på att handla, men man har ju verkligen blivit blåst på att köpa samplingsplattor förrut...

visserligen en perentes på det du egentligen säger :

men det där med samplingplattor. det e ingen som kommer hugga huvudet av dig om du snor ett slag av en trumma, en ståbas ton eller en 200gammal fjölt eller så från ev inköpta plattor(färdiga produktioner), VINYL CD, DVD etc . jag kommer aldrig så länge jag lever i a f köpa en samplings DVD / CD... så länge du gjort nått själv och att man inte härleds till att saker e snodda så e det ingen fara. -- det e iaf så jag tänker. (man kan sno bra mkt - flera takter - och göra om till sitt eget och det finns inte en chans till att det går att peka ursprung på)

jämför ovan med att hårdvarufabrikat stämmer inte dig för att du använder deras ljud - hur skulle det sluta annars?

.ps jag flikar in at jag fick aldrig min licens för att använda roland grejjer .ds

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-02 11:23

Kallback:
Paul van Dyk kanske blir ledsen i ögat om du tar hans fina trumkomp medan Kurzweil inget hellre vill än att du använder deras med omsorg programmerade stråkljud?

Back on topic:
Har inte hört "Drums On Demand"-grejorna, men jag har hört "Drumkit From Hell" och det låter ohyggligt naturtroget.
Visst, det är stort, hårigt och tuggar i sig en och annan RAM-kapsel till frukost .. men det låter grymt (om det är naturtrogna trummor du är på jakt efter).

Drums on demand är en platta med "naturliga" trumloopar, och volym 3 finns även i en flerspårsvariant. DFH låter svinbra, men jag är dödsleds på att sitta och pilla med velocityvärden när jag bara vill ha ett *prrra-ka-dum-dish* in till refrängen.

ps. Och nej, D-drums är inget alternativ. Så bra är jag inte på trummor.

ps2. www.drumsondemand.com

1
Bevaka tråden