Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midiinterface till Nintendo 8 bit

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-03 09:44

Har länge velat ha ett sådant, hittade detta.

http://www.wayfar.net/0xf00000_overview.php

Finns det fler varianter? Finns det midiinterface till andra spel. Någon som vet?

jag har försökt att hitta midi-interface till mina sega maskiner efter att jag såg den där för ett tag sen... (SEGA = märket, inte att dom är sega [kass humor])
men detta var misslyckat. :(. jag hittade ingen.
men om någon råkar se något sånt. så hojta gärna...

  • Medlem
  • 2005-05-03 10:12

Jag kanske kan fixa midiinterface. Men det blir då ett specialdesignat. Det kostar, men om det finns intresse så kan jag kolla ca pris för utväckling. Är man många så kan man dela på kostnaden. Vilken konsoll är mest intresant i så fall?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 10:17

Stört-coolt!!! minns mitt gammla NES.. aaa... grymt att ha det som "synt"

men finns nog inget seriöst intresse från mig, mera en cool sak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-03 11:22

aaah! lätt att jag ska ha en sånhär.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 23:33

De är grymt coola men buggiga. Jag vet folk som köpt sådana och haft problem med sync osv.
Dock är idén varmt välkommen då NT2 och MML inte inbjuder dess användare till ett riktigt 2A03-chip.

Lite trist bara att samplingarna är förprogrammerade. Men hur tusan skulle man kunna fixa så att egna samplingar kan användas... Flash-minne?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-04 15:58

Funkar det att köra midi-"spelet" i ett svenskt NES? minns att det var lite krux med vissa spel, annars lär jag ju beställa det!! verkar rätt mysko hur man styr, vore fett med nån riktigt bra styrning, typ en bra vst-plupp... jag fattade ärligt talat inte hur man styrde, A/B+Korset på kontrollen, eller gör man ljydet via midi på en tv??

  • Oregistrerad
  • 2005-05-05 00:09
Ursprungligen av enapa:

Funkar det att köra midi-"spelet" i ett svenskt NES? minns att det var lite krux med vissa spel, annars lär jag ju beställa det!! verkar rätt mysko hur man styr, vore fett med nån riktigt bra styrning, typ en bra vst-plupp... jag fattade ärligt talat inte hur man styrde, A/B+Korset på kontrollen, eller gör man ljydet via midi på en tv??

Spelet funkar inte på ett PAL system bara sådär. Nintendo och Sega har alltid kört hårt med regionskodning. Däremot är det rätt lätt att modda ett NES till regionsfritt om man har lite is i magen.

Programmet verkar ju sakna en intern sequencer. Så är det nog bara att koppla in en keyboard och spela in ljudet från konsolen eller TV:ns audioutgång. Som en vanlig hårdvarusynth eller elgura.

1
Bevaka tråden