Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-mu har dött. Och återuppstått som PCI-kort.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-03 10:48

Jo, jag tänkte kolla på kul efter Proteus 2000-kompatibla expansioner. Finns inga. Någonstans. Alls. De har tagit slut? Kollade E-mus sajt. Inte ett ord längre. Allt stavas PCI-kort. Historien med syntmodulerna är som bortsvept. Sökt runt på amerikanska & europeiska shoppingsajter. Nada. Nej, vänta, det fanns någon kvarvarande expansion på www.samash.com.

estrad tror jag har ett gäng

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 12:01

http://www.luthman.se/ har fortfarande...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 12:44

Och värre kommer det bli... Tänk att gå in i en musikaffär och se étt par PC/Mac maskiner stående på ett bord. I dom finns hela studion installerad.

Trist...

"Och värre kommer det bli... Tänk att gå in i en musikaffär och se étt par PC/Mac maskiner stående på ett bord. I dom finns hela studion installerad."

Det låter som estrad.. de är appleåterförsäljare och har lite olika kompletta studiolösningar installerade på demoburkarna

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 13:42

Ja det var Estrad jag tänkte på... dom har i alla fall fortfarande en keyboard avdelning. Snart kommer det bara stå masterklav.

Syntharna börjar helt klart försvinna från butikerna:

Var inne på Musikbörsen häromveckan, dom har bantat sin synthavdelning en hel del.

Jam Göteborg har aldrig haft speciellt mycket i butiken.

Andreasson kör hårt på hemkeyboards och dansbandssynthar.

Freddans var länge sen jag var på, men då var några begagnade Miami-Vice-maskiner det enda att kika på...

Så nu finns det ingen anledning alls att handla här i stället för Tyskland. Provspelandet har ju vatir enda motivationen tidigare.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2005-05-05 11:14

Är inte PCI dött?

PCI dött - inte för nuvarande! Om du syftar på intåget av PCI-express, så används detta i nuläget bara på grafikkort vad jag vet. Som det är nu har PCI tillräcklig bandbredd för att lösa det mesta, men det kommer att ändras så klart.

1
Bevaka tråden