Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf/Terratec - meningslöst vetande

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Terratec ska tydligen haft ett samarbete med Waldorf när Waldorf gick i konkurs.
De skulle släppt en mjukvarusynth som heter Komplexer,
denna visades på NAMM förra året.

Men den kom aldrig.

Eftersom Waldorf gått i konkurs och andra (eller ingen, vet inte exakt hur det är) äger rättigheterna till namnet Waldorf etc så kommer den inte lanseras som en Waldorf-produkt i Terratecs stall, utan som en Terratecprodukt.

Men mjukvarusynthen heter iaf Komplexer och är i princip en Waldorf Q/MicroQ.
Kanske inte så jätteupphetsande,
men jag vet att många här på 99 tycker om Qn men tycker den är lite strulig att jobba med osv så den kanske är lite intressant som plug?

Den finns inte på Terratecs site än men ska enl uppgift lanseras inom kort.

Det finns lite info på Gearjunkies om den;

http://www.gearjunkies.com/product_info.php?products_id=13648

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 11:33

verkar intressant.. men tråkigt att walforf är helt ute ur bilden...

Bah, den är ju inte ens gul...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-05-03 15:23

Ah, tänkte inte på det...klar miss...:)

Bara för PeCe - bah!!

Visste inte om jag skulle skapa en ny tråd eller inte, men tyckte det gick lika bra att bumpa denna då den handlar om samma ämne.

Komplexer är nu på väg ut och här kan ni se en trailer http://www.marbledust.de/film_komplexer_e.html

Den finns inne i vissa butiker, åtminstone förhandsbeställning, även om de säger att de har den i lager så är jag tveksam. Men den skulle väl iofs gå ut till butiker snart.

Här är ett exempel:
http://www.musicstorekoeln.de/de/global/0_0_G_304_PCM0004518-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Och om ni vill testa demot så finns det här (jag laddade upp det på FileFactory för jag visste inte om killen som hostade den skulle uppskatta att jag direktlänkade till hans hemsida och så finns demot inte på Terratecs hemsida) http://www.filefactory.com/file/34d32e/

Nice ... borde kanske matcha den till mitt ljudkort?

Väldigt V-Station-aktig dock. Varför fattar aldrig företagen att orange är mycket coolare än blått!?

Lättare för ögonen på en skärm kanske? En stark orange färg kan bli ganska brännande.

Ursprungligen av Katzenjammer:

Lättare för ögonen på en skärm kanske? En stark orange färg kan bli ganska brännande.

Sant Men med riktiga lysdioder tycker jag det är tvärt om. Det har bara blivit dille på blått.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-13 12:12

Vilken extremt tråkig musik i den videon

Hittade den här länken på ett annat forum... Låter rätt så schysst, va?

Japp, gött låter den allt. Vill man testa dess möjligheter är det bara att dra ner demon.

Lite mer uppsnappat: Serienummer och CD som skydd och 384 presets i 3 banker.

Hoppas bara att de gör så att CDn krävs vid uppstart första gången och inte en slumpmässig kontrol som kollar då och då som en del program hade förrut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-13 16:40

Någon får testa att importera MicroQ banker sedan och jämföra ljuden. Känner lite att min Q blir överflödig när det kommer ett sådant här program :/

Vad är "independend" förresten?

Ursprungligen av Helix:

Någon får testa att importera MicroQ banker sedan och jämföra ljuden. Känner lite att min Q blir överflödig när det kommer ett sådant här program :/

Om du känner så kan den få komma och bo hos mig. Du behöver inte ens betala nån avställningsavgift...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-15 10:01
Ursprungligen av android:

Om du känner så kan den få komma och bo hos mig. Du behöver inte ens betala nån avställningsavgift...

Vi kan väl byta? Har inte du någon gammal träsynth som inte ens har midi som bara står nånstans och samlar damm?

Nån som orkat kolla om den har PPG-filtret från q OS3? Eller är det en microq-klon rakt av? Samma sound?

Ursprungligen av Helix:

Vi kan väl byta? Har inte du någon gammal träsynth som inte ens har midi som bara står nånstans och samlar damm?

Om man blundar och låtsas riktigt mycket så kan man nästan tro att min Korg Wavestation stämmer in på din beskrivning... Samlar damm gör den iallafall.

Har iofs en Polysix också, men den vill jag inte bli av med.

Komplexer låter verkligen löjligt bra. Varför har jag ej en microq sedan tidigare? Mycket bra mjukvaruimplementation i vilket fall som helst.

tips: man kan dra ner demo från terratecs sida nu

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-29 23:44

Ja, MicroQ låter helt uderbart. Djup, bred, kompetent, låter och reagerar bra... du kan göra det mesta på en sådan. Jag har min för live-spel och för att emulera andra ljud från andra syntar i min rigg och det gör den förbaskat bra.

Jag tycker till och med att den är så bra att jag är lite sur över att det inte finns någon mac-version...

Det sistnämnda är ju nästan en fantastiskt prestation, att inte lyckas fixa en mac version...

1
Bevaka tråden