Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midimoddar på 303

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-04 14:21

Vad finns detr för midimoddar till 303or?

Är på väg att ev köpa en med just midimod.

Det jag vill veta är hurpass mycket som är ändrat i dom.

Finns synken kvar?

Några andra kända brister pga midimod?

  • Medlem
  • 2005-05-04 14:57

Allt beror väl på vilken mod det handlar om? Kan man inte köra sequencern kan man lika gärna köpa en klon.

Är det inte enklast att fråga säljaren?

Om det existerar en midimod som plockar bort synken så är det den klantigaste mod jag hört talas om.

En bra (midi)mod ska ge extra funktioner, inte ta bort befintliga.

  • Medlem
  • 2005-05-04 17:50

Jag har frågat och enligt honnom funkar sequencern. Dvs mankan köra den som original förutom att man även kan köra den via midi (vilket jag inte förstår varför man ska göra).

Men jag får intrycket av honnom att inte riktigt hänger med på mina frågor. Får konstiga svar osv.

Nu är frågan. Ska jag köpa eller ska jag låta bli?

Kanske kan försöka få ner priset lite pga modden.. Eller vad säger ni? Anser ni att priset stiger om det är en väl fungerande mod?
Det ska nämnas att priset ligger lite löst på 6500:-

  • Medlem
  • 2005-05-04 19:49

För mig så skulle modden varken innebära till eller från. Kan du inte testa den, eller låta någon du litar på testköra den?

Personligen skulle jag aldrig använda en 303 som midimodul, men om möjligheten finns och om det är snyggt gjort bör inte priset sjunka. Innehåller den dessutom midi->synkfunktion är det bara att slå till utan prutkrusiduller. Om priset stiger? njae, alla moddar som inte innehåller några extra roliga rattar är gratis när dom säljs i andra hand

edit: ungefär som en syncbox, skulle aldrig falla mig in att ta extra betalt för en sån om jag skulle sälja en x0x, det är standard tillbehör.

  • Medlem
  • 2005-05-04 21:05

Jag har ju inte det jgb. Han bor i växjö eller något sådant.

Att använda 303 som midimodul borde det vara dödsstraff på.

har inte sökt av nätet med det måste ju vara standard att modgrejen går att koppla ur så prylen funkar enligt original också.

den bengaste mod jag sätt e nog CV/Gate och CV-filter IN
- den pajjar dock inget, men hur mkt skulle den ev vara värd att betala extra för...?

^^ om du får konstiga svar kanske säljarpersonen i fråga inte kan programera en original? du kan ju vägleda lite snabbt?

CV-filter in kan ju vara skoj om man har en analog sequenser. CV-in till vco´n skulle kunna vara något om den adderas till den interna sequenserns spänning, "transposa" med en klaviatur eller analog sequenser. En shufflemod skulle vara kul också.

Någon som har en billig 303 i halvskrotigt (modvänligt) skick att sälja?

sätt dit krokodilklämmor på en phonokabel och nypfast på respektive internpotts mittenpinne - ta bort dem när du e klar typ

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-04 23:53

inet... jag blir galen :kaaaka!:

6 å 5... så 303orna är värda så pass mycket ännu alltså...

  • Medlem
  • 2005-05-05 00:17

Bästa sättet att propagandera för ett script eller vad säger ni?

tjaa.. 6500:- tycker ivf jag är rimmligt för en i ok skick.

65:- om dom är i skick med kallbacks

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-05-05 10:18

inet.com vore en bra domän till 18dbs hemssdida... inet sannt??

  • Medlem
  • 2005-05-05 10:22

Det tyckre jag itne!

1
Bevaka tråden