Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sh-32??

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-04 14:46

Går och klurar på vad jag ska lägga pengarna på. Skulle vilja ha en desktop synth eller liknande, gärna med roliga rattar. Ljusmässigt så gärna nåt som har lite egen karaktär ( orginellt va? :), och mer åt "digitalt fräscht" hållet, inte "trance techno" stilen. Helst som man kan göra allt från sköna pads, bas och skruvade ljud med. Prismässigt så får det väl helst kosta under 2500:- begagnat. Har kollat in Rolands SH-32 och även korg electribarna, fast det mest väsentliga för mig är själva synthen ( helst med arpeggiator ) och inte så mycket att man kan göra hela låtar i samma box.

Några tips, eller nån som har en SH-32a och kan ge lite info?

Egen karaktär och ändå ska man kunna göra allt med den? Jadu.

Akta dig för EA-1, de har trista brister (ingen envelopekontroll!) och bara två monofona parter. SH-32 är säkert okej men se till att pruta rejält för de verkar riktigt svåra att sälja (om du inte gillar ditt köp vill du ju gärna ha pengarna tillbaka).

Det går inte att berätta för dig vad du kommer att gilla för syntar så det stående förslaget är att du köper/testar/säljer om och om tills du vet ungefär hur din smak ter sig. Sen kan du få hjälp av andra syntnissar att hitta rätt, om det fortfarande behövs.

Rozzbox kanske? Någon som fått sin ännu?

Jag var bara några minuter för sen att köpa beggade rozzboxen med analoga filter som gick på AH för några månader sedan.. argh! too slow typing!

Rozzbox är ju inte intressant eftersom den är monofonisk.. han vill kunna göra pads. Jag beställde några månader efter alla andra och jag har inte hört någonting på snart ett år.

Helst iaf.. men inget krav som jag förstod det? Rozzbox kändes som iaf nästan precis vad han är ute efter. Riktigt illa däremot att de är så långsamma på att bygga dem

  • Medlem
  • 2005-05-04 16:55

Hmm, den verkar cool, men som sagt kanske lite trist med monofonisk, och man verkar ju kanske inte kunna införskaffa en närmsta veckan?

  • Medlem
  • 2005-05-04 16:56

Vad ska man ge som maximum för en SH-32a tror ni?

"Rozzbox kändes som iaf nästan precis vad han är ute efter."

Jag förstår hur du tänkte och håller med i viss mån fast SH-32 verkar vara ett mer dead-on-alternativ med 32 röster och arpeggiator..

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 17:42
  • Medlem
  • 2005-05-04 18:13

Mmm, har funderat lite på den, verkar ha en del att komma med, men då måste man köra igång datorn om man vill editera...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 20:34

...delvis sant...

  • Medlem
  • 2005-05-04 21:36

Det jag egentligen skulle vilja ha är en Kawai K5000s, fast dom ser man inte särskillt ofta på säljes avdelningarna... och då får man gå upp lite mer i pris...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-04 23:53
Ursprungligen av Dx200:

Det jag egentligen skulle vilja ha är en Kawai K5000s, fast dom ser man inte särskillt ofta på säljes avdelningarna... och då får man gå upp lite mer i pris...

Jag håller med, den rockar stenhårt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-04 22:44

Spara lite mer pengar och köp en sådan här i stället... snyggare och låter nog roligare (tror jag)

MVH
Demokid

"lite mer pengar"?

1
Bevaka tråden