Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen ny dator.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-06 17:21

Då landade HemPC'n i alla fall.

Har inte hunnit köra den så mycket än (ominstallation omgående) men den verkar ju inte allt för stora problem att hänga med.

P4 3.7GHz Extreme
2GB DDR 2
ATI X850
3x250GB HDD
20" Widescreen TFT (äntligen får hela Sound Diver ytan plats )

Måste bara fixa ett annat kort än Audigy 2 SZ kortet.
Jag och Creative är inte kompatibla (efter att ett live-kort brände sönder förstärkaren).
Enda lilla negativa är att fläkten låter en hel del, men det är väl priset för 3.7 Extreme proppen.

"3*250GB HDD" - Akta så du inte fastnar i "ladda ner allt som finnns träsket" för då får du inget gjort.

  • Medlem
  • 2005-05-07 01:19
Ursprungligen av timothy:

"3*250GB HDD" - Akta så du inte fastnar i "ladda ner allt som finnns träsket" för då får du inget gjort.

Hehe, ja det var faktiskt lite överdrivet med 3x250, egentligen skulle det ha varit 2x250 + 1x73gb (10k rpm SATA). Men det var något strul så det blev 3x250 istället.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 22:33

Nice vrålåk

Ny PC för mig också idag.. eller.. jag beställde den idag iaf.. ~2100 inkl. frakt för en 2,8GHz AMD-nånting med 512MB RAM, 80GB HDD osv. Det blir min nya jobb&internet-dator
Nu saknar jag bara ett litet midiinterface och nåt/några olika ljudkort till den.. nån som vill sälja lite sånt? .. vilket vart lite OT där kanske iofs :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2005-05-06 23:44

Nån som vet hur det är med dubbelproppar typ xeon till PC?
Om man kör typ Nuendo eller SX
Dell slänger ju ihop några hejdlösa arbetsstationer, visserligen till hulösa priser. Men om man bortser priset å går på prestanda. Deras värsta burk WorkStation 670, 64 bitars ligger på 2x3.6Ghz xeon och upp till 12GB ram. Kostar ju därefter. Men som sagt är det att föredra dubbla xeon framför enkelpropp Pentium?

Går in HÄR å lek med konfigurationer

Ursprungligen av killwithskill:

Nån som vet hur det är med dubbelproppar typ xeon till PC?
Om man kör typ Nuendo eller SX...

På Nuendo forumet så verkar hardcore nissarna välja AMD Dual Opteron.
Tydligen grym performance.

  • Medlem
  • 2005-05-07 01:25
Ursprungligen av killwithskill:

Nån som vet hur det är med dubbelproppar typ xeon till PC?
Om man kör typ Nuendo eller SX
Dell slänger ju ihop några hejdlösa arbetsstationer, visserligen till hulösa priser. Men om man bortser priset å går på prestanda. Deras värsta burk WorkStation 670, 64 bitars ligger på 2x3.6Ghz xeon och upp till 12GB ram. Kostar ju därefter. Men som sagt är det att föredra dubbla xeon framför enkelpropp Pentium?

Går in HÄR å lek med konfigurationer

Det som det hänger på är om applikationen är multi threaded.
Vet faktiskt inte hur SX / Nuendo är gjorda men är dom det så bör man få en bra prestandavinst med dubbla proppar.
Ev. kan du ta något lägre klockfrekvens när du tar fler processorer.

Sen är ju 64bitars biten nästan på experimentstadiet oavsett AMD / Intel, eftersom OS'et precis har släppts. Det ska till nya drivrutiner och om inte applikationerna är skrivna/kompilerade för dom nya instruktionerna så är vinsten inte specielt hög.

just my $.2

1
Bevaka tråden