Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg Dator...Hjälp??

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-13 13:35

Tja!

På senare tid har min dator blivit skitseg helt enkelt och när jag öppnar upp Aktivitetshanteraren så visar den att jag har 46 processer igång när jag inte gör nånting...utan bara har windows igång o inget mer.

Och CPU:n vobblar mellan 25-40 konstant o det har den inte gjort förut så när jag ska kolla på nån filmsnutt på nätet eller lyssna på musik så hackar det o sprakar som satan så jag kan inte lyssna på musik längre

Är det nån som kan ha en aning om vad det kan vara eller är det bara till och installera om Windows igen o börja om från början??

Så här ser min Aktivitetshanterare ut just nu när jag gör nada...lite väl många processer igång samtidigt tycker jag iaf :hmmm:

  • Medlem
  • 2005-05-13 13:59

Vet du vad alla processerna gör för något?

Googlade lite på de processer som du har körande (t.ex. iao.exe), som jag ser det så har du tre samtidiga antivirus installerade som alla säkert vill kolla allting. Hela tiden.

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:14

3 stycken??

vad jag vet så har jag bara ett symantec virusprogram och microsoft antispyware program...

hmmm...det har inte vart nå problem tidigare :hmmm:

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:21

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

så kan du kolla själv

Att din javaw.exe tar så mycket förstår jag inte.

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:22

Några processer verkade tillhöra norton-grejer.

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:26

"Javaw.exe

(Sun Corporation)

Part of Sun?s Java for Windows.

Recommendation :
Leave alone ? Sun?s Java is used by all Internet browsers (Netscape, Internet Explorer, Mozilla, Opera) and is essential to their ability to display many websites."

MEN.. är det skillnad på stora och lilla J/j ????

Dessutom skrev du attdu inte gjorde nått på den?

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:34

nä...Jawan använde jag inte då när jag kopierade bilden...

symantec är juh Norton typ fast jag har inte riktiga Norton utan en annan produkt från Symantec

äääh...har inte ork o försöka sitta o leta efter fel...lika bra o börja om från början igen...

FORMAT C:

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-13 14:42

Att javaw.exe ligger och snurrar borde innebära att du har javaprogram i bakgrunden som hängt sig och inte avslutats korrekt. Det ställer till mest, men du har också helt sanslöst mycket annan skräp i din installation. :hmmm:

Så här ser min aktivitetshanterare ut direkt vid uppstart. Den såg förresten precis likadan ut innan jag startade om.

  • Medlem
  • 2005-05-13 14:41

Tror javaw är en fuling.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-13 15:13

Jag tror att javaw.exe har att göra med bit torrent progget Azureus. Brukar suga minne.

  • Medlem
  • 2005-05-13 15:15

även om jag stängt ner det så ligger CPU på runt 15-20 hela tiden...

ääähh...f*ck it...kör en ominstallation...enklast så o installerar endast det nödvändigaste helt enkelt

  • Medlem
  • 2005-05-13 17:37

så...nu har jag formaterat o installerat om windows och nu så springer det på som vanligt...håller på för tillfället o laddar SP2 så man har dom senaste uppdateringarna

  • Oregistrerad
  • 2005-05-13 17:40

Formatering brings me joy. Ohh, så härlisch det är
Man känner sig fem kilo data lättare, och solen skiner igen. I löv it.

  • Medlem
  • 2005-05-14 14:39

Bara att det tar en hel dag. Speielt om man vill ha tillbaks alla program osv. Borde börja Ghosta.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-05-14 16:23

...eller skaffa ett raid 5 system!

1
Bevaka tråden