Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Midikontroller

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-17 11:17

Måste skaffa mig en stabil och bra midikontroller. Tar tacksamt emot alla tips och råd ni sitter inne på. Vad använder ni själva? Tackar på förhand.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 11:30

använder en lånad doepfer pocket control, men den är inte så följsam och hoppar mellan värden lätt .. en polare till mig har en edirom PCM30 som är hur följsam som helst .. den rekommenderas starkt!

  • Medlem
  • 2005-05-17 11:36

aha, tackar för tipset! kollar upp den nu. flera tips?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 11:58

använder du mjukvara som stödjer relativa sontroller så kolla in behringers manick med rattar och doepfer pocket dial .. stegad variant så det går inte att göra fel

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-05-17 12:01

Jag använder då och då en Kenton Control Freak Live som jag är mycket nöjd med...fast trots det så är den till salu...;)

  • Medlem
  • 2005-05-17 12:04

den såg spännande ut, hur är den att jobba med. vad ska du har för den?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-05-17 13:18

Du kan läsa min recension på den här...

Tjaaa, 1500:- kanske...

  • Medlem
  • 2005-05-17 13:29

finns det några direkta nackdelar, eller varför ska du sälja den? jag är rätt sugen på att köpa den av dig... var bor du?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-05-17 15:39
Ursprungligen av syked:

finns det några direkta nackdelar, eller varför ska du sälja den? jag är rätt sugen på att köpa den av dig... var bor du?

Har inte hittat några nackdelar när jag använde den...men det var ett tag sedan...har inte kvar de syntar jag använde den till...

Jag bor i Älvsjö...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-17 13:33

du får en ny pcr30 för i princip lika mycket inklusive frakt hos www.thomann.de, det är väl nackdelen .. (klaviatur + fler controllers)

http://www.thomann.de/thoiw5_edirol_pcr30_usb_controllerkeyboard_prodinfo.html

Jag ska kanske sälja min behringer bcr2000. Om den är bra? fråga någon annan, jag vet inte, den har i stort sett legat oanvänd sen jag köpte den.....kanske har rattat två (2) rattar på den vid ungefär lika många tillfällen.

  • Medlem
  • 2005-05-17 13:51

-bionik. vad ska du ha för bcr:n då?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-05-17 15:41

icke ändlösa rattar måste väl ändå vara ett starkt minus eller är de motorstyrda?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-05-17 19:03

Jag själv sitter på en behringer bcr2000. Den funkar jättebra faktiskt. Lite jobbig (eller snarare tråkig) java-editor för att editera funktionerna på den. Det ska tydligen funka utan editorn också iofs.

Enda nackdelen är att den är lite plastig kanske, men man behöver inte ha silkesvantarna ändå.

Kan ju skriva vad jag skrev i PM till syked här också. Kollade upp priset på BCR hos Thomann (ca gratis) och kom fram till att det inte är någon mening att sälja en beggad. Väntar istället och ser om det drar i BCR-nerven nån dag, den kanske kommer till användning när jag börjat lajva på allvar.

1
Bevaka tråden