Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka sysex till D-10.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, hur gör jag det. Är det bara att skicka, eller måste synthen stå i ett visst läge. Eller går det inte alls?
Usch, har råkat klanta mig lite...

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-17 20:37

Du måste slå av memoryprotect men annars är det nog bara att skicka. Möjligen måste du ställa in pauser mellan midi-buffrarna ifall D-10:an inte hinner med datan i den takt ditt midi-interface skickar. Kolla den här tråden som var uppe nyligen:

http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=10692

Edit: Förresten, här finns D-10 manualen om du skulle behöva.

Jag får tacka...
Jag råkade rensa alla patchar så det stod <Initial Patch> på alla ljud. Hittade en sysex fil med factory reset sedan. Verkar dock vara något knas på Bank B3. Där står fortfarande <Initial Patch> på en del ljud. Men bättre några knasiga ljud än alla borta. Blev lite svettig där ett tag. Ingen som vet om det går att göra en factory reset på enklare sätt. Eller någon som har en komplett sysex-fil med factory reset?

• Medlem
  • International user
  • 2005-05-18 09:38

Okej. Patcharna har jag aldrig använt och ändrat nämntvärt. Jag håller mig till Timbres och Tones.

Jag har aldrig insett synthens "möjligheter"... Får nog läsa manualen. Jag har bara kört de färdiga ljuden. Folk påstår ju trots allt att det går att "skruva till" ljuden lite.

1
Bevaka tråden