Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som har testat dessa CV/Gate->MIDI-prylar?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...och kan ge ett utlåtande?

Doepfers variant ->

Kentons variant ->

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 11:05

Jag har en Kenton Pro-2000, men jag har inte hunnit använda den än så jag kan inte säga hur den är att arbeta med (tyvärr). Däremot kan jag säga något om bygget och det är en mycket solid pjäs i tjock plåt.

Ett aber med Pro-2000 är telejacken som är små och mesiga. De analoga syntar som jag har och som jag ska använda Pro-2000 med har alla stora telejack och därmed måste man fixa lämpliga kablar.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 16:47

Hade en Pro-2000 i många år. Fungerade otroligt bra!!! Enda nackdelen, som sagt, är minijacken men en del syntar har såna (SH-101 bl a). Har man den senaste versionen (jag bytte själv chip) så är den extremt flexibel.
Jag styrde samtidigt MS-20 (V/Hz pitch, filter + en del annat), Mono/Poly (pitch+filter), SH-101 (pitch), JP-6 (filter), P5 (filter), TR-808 (DIN-Sync) samt som MIDI-filter till P5:an som fick spel av en del MIDI-meddelanden. Man kan styra allt via MIDI CCs samt att den har två inbyggda (MIDI-synkade) LFO:n + 7 st minnen för alla inställningar. Suverän!!!

PRO 2000 här också. specen e god på den som synes, men kenton-interfacet har ju färre CV-jack jämfört med döpferns hela 24! sen finns det ju telehylsor/-konverters fr stor till liten

1
Bevaka tråden