Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 21:50

Jag skulle vilja ha lite råd angående ljudkort.
Jag har tänkt mig prisklass ca:6500:-
Jag leker lite med tanken Motu 828 Mk2.eller Rme HDSP 9632+någon form av
ingångar så man koppla in några synthar (behringer ADA8000)

Vad har ni för förslag?

828mk2.. är jag helt kär i.

Howard Jones körde nu med en sån på scen för övrigt:)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 21:58

Har du testat RME? de sägs ha väldigt låg latency o stabila!

"Har du testat RME?"

Beror på hur man ser det.. jag har suttit å pulat ihop musik på färdigkonfigurerade datorer med hammerfall-kort.. och det har fungerat skitbra! Men annars så vet jag bara det jag läst på inet och hört från polare om det. Jag har inte hört någon som klagat på dem eller så iaf..

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 22:04

o Priset på en använd 828mk 2 ca:6000:-
har du jämnfört 1 o 2:an?

Jag fastnade för mk2's features/kvalité vs pris mot alla andra interface.. så valet för mig vart väldigt enkelt. Nu har det iofs kommit lite intressanta nyheter.. men som iofs då är dyrare. 1:an har jag inte haft själv.. men det är precis samma fall där som med RME-korten... förrutom att en del haft problem med sina 1:or.. men jag tror de flesta av de deffekta byttes ut (han som jag köpte min 2:a av fick sin deffekta 1:a (+ lite mellanskillnad) utbytt mot den 2:a som jag har nu för övrigt).

För 6000:- så är det väl inte så mycket snack om saken om du nu funderar på ett interface med just de funktionerna. Bara en sån sak som att enkelt kunna använda den som "mixerbord" när datorn inte är påslagen.. underbart!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 22:20

ok tack för snabba svar! Vad ligger du på för latency o kör?

Ingen aning
Jag använder aldrig mjukvarusyntar.. och för inspelningarna så rätar digital performer ut inspelningarna riktigt vackert utan att jag behöver bry mig om nåt sånt

  • Oregistrerad
  • 2005-05-20 22:32

Ok,tack igen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-21 12:00

Jag kör ett RME (gamla hammerfall 9652) och är väldans nöjd. Det gör lixom inget väsen av sig, många in/ut, går stabilt och med hyffsat låg latency (3 - 6 ms). Kort sagt, jag gillar det...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 16:50

Behringer ADA8000 hur låter den? Nån som vet?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-21 18:25

behringer ADA8000 är inget ljudkort, det är en adat -> analog burk.

Kopplas in till ljudkort som har ADAT in och ut

Jag har inte testat den själv.. men jag har hört lite om att det ska vara samma omvandlare som i alesis ai3.. och isåfall så gillar inte jag den riktigt. Men prisvärdare omvandlare går inte att hitta i den prisklassen.

Det är iaf en stor skillnad i ljudkvalité mellan alesis ai3 och motu 828mk2.. motun låter bättre på alla tänkbara sätt imho.

1
Bevaka tråden