Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sanslösa fenomen...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-24 00:05

Har tillbringat kvällen med att testa PCI-slot:ar och mecka runt med lite kort för att göra plats för ytterligare ett UAD-1-kort, samt bytt grafikkort till ett ATI 9250 för att få 1600x1200 på DVI...

Lusläste manualen för mitt moderkort (ett ASUS A7V266 med några år på nacken), och konstaterade där att enda chansen att få loss en gemensam IRQ som inte delades av nått annat till UAD-korten var att stoppa i ett USB/FW-kort (som får dela resurser med grafikkortet) och disable:a den inbyggda USB:n. Nåväl, sagt och gjort började jag trixa och mecka. UAD:t åkte, trots att jag disable:at den inbyggda USB:n, på att dela IRQ med PCI->USB-controllern, vilket fick UAD-kortet att bete sig tvärilla. Prövade att byta plats mellan UAD och ljudkort, nää, samma problem. Meckade, donade fixade och gick såsmåningom över till trial&error. Visade sig att det enda sätte att få det hela att fungera bra är att låta USB:n gå för sig själv, kasta ut det extra USB/FW-kortet och låta UAD-kortet och grafikkortet dela IRQ. Då gick det, hör och häpna, helt felfritt! (visserligen med grafikkortets PCI-latency nerställd till 32, men ändå.) Nu börjar jag så smått tro på två saker RME sagt på sin hemsida.

1: ATI har bra drivers
2: USB är DÖDEN för låglatency-ljud

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-26 00:41

Ytterligare ett UAD i burken. Efter tidigare ommeckande funkade det klockrent!

Dubbla UAD rockar!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-26 07:51

Ibland skulle det bara vara så skönt om allt fungerade utan problem. Det är efter sånna där övningar som jag förstår varför det finns företag som bygger musik-PCs och tar betalt för det. Stundtals kan det vara värt det.

Ursprungligen av rydan:

Dubbla UAD rockar!!

Fubb fubb! Hade det inte varit för min übercoola µQ hade jag nog slagit till på ett kort till jag med. Men, det får bli lite senare istället.

Kul att det fungerar!

1
Bevaka tråden