Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Herrlin

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 21:45

Jag läste i nya Studio om Anders Herrlin,att han kör ut ljud från datorn till Tex ett extern filter o sen kör in det igen via insert på ljudkorten.Kan man göra så på
Berhinger ADA 8000?

  • Medlem
  • 2005-05-25 21:52

Visst, givet att du har ett ljudkort med ADAT-interface på som du kopplar in Behringer-mojutten på.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 22:01

Bra jag ska köpa ett RME hdsp 96/52

  • Medlem
  • 2005-05-25 22:08

De recensioner jag såg av Behringerprylen gjorde dock att jag nog hade funderat en gång till på om jag skulle skaffa något annat. Dock, kolla det här, det kan vara något som jag bara fått för mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-25 22:15

jgb: jag börjar spåra upp teckspeck-trådar där du fiflar kommentarer och tips.
vad mycket jag lär mig!
Props!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 22:20

SOUND ON SOUND (UK) June 2004: ULTRAGAIN PRO-8 DIGITAL ADA8000
Words by Paul White
Eight channels of mic pre-amplification, A-D/D-A conversion, and ADAT lightpipe I/O, all at a remarkable price. Is it too good to be true?

If price were no object, I'd say the ADA8000 should have more detailed metering, its rear-panel sync switch is difficult to access in most rackmount setups, and there really should be some way to send the preamp signals directly to the line outputs. I might also say that having XLR line outputs is overkill on a unit of this kind where most users would probably prefer to use TRS jack cables to connect with the back of their patchbay. Having said that, price clearly is an issue, as the unit costs less than most single mic preamps in the UK, yet it does what it sets out to do extremely well. I've already bought one to add to my system, and its subjective performance is as good as from units costing several times the price. It will also save me acres of rack space!

Summary
The ADA8000 is such a useful and nicely presented piece of kit that you have to do a double take when you see the price. A useful addition to any system with free ADAT sockets!
www.soundonsound.com

  • Medlem
  • 2005-05-25 22:20

reSet: Egentligen kan jag inte så mycket, men jag är en jävel på att googla!

  • Medlem
  • 2005-05-25 22:21

lait: Dåså, låter inte som något dåligt köp.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 22:33

ok nu ska man bara hitta lite balla effekter (DP4 +)
o nåt filter o kompressor något förslag?
Kan inte sx använda externa effekter?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-25 23:42

Är Akai MFC42 ett bra filter?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-25 23:57

yeah! blev själv riktigt sugen på grunkan!
jgb: halvlöngnis!
lait: babelfisha detta; "ton avatar est vraiment très laiD"
kunde inte låta bli... icke ta personligt

Helt klart bra ide att skaffa ADA8000 så att man har extra preamps om man skulle behöva, eftersom den kostar 2000:- (iofs bör man helst skaffa ett ADATkort också om man inte har). Kanon om man någon gång skulle behöva spela in trummor eller dylikt. Dock skulle jag nog vilja ha en eller ett par "bättre" preamps som får arbeta när det är sång- eller gitarrdags. Personlig åsikt bara.

Gällande den ursprungliga frågan så funkar det, men jag vet inte om jag litar på att ADA8000 omvandlare är så bra att man vill konvertera fram och tillbaka. Iofs tyckte ju SOS rent subjektivt att en omvandling inte gjorde någon jätteskillnad, så ett varv kanske man kan skicka signalen? Det beror på hur kräsen du är med kvalitet på ljudet. That said så känns känns det svårt att bli besviken på produkten med tanke på priset.

SX har iom v3 speciella spår för externa effekter.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-26 17:15

Tack för svaren,kvaliten är inte livsviktigt.
reSet jag tar inte åt mig.

1
Bevaka tråden