Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Tvätta" vinyl - plugin/program?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller som bäst på att föra över en del mer eller mindre obskyra vinyl till ipoden, och undrar om Soundsoap är det bästa verktyget för att reducera vinylknaster etc, eller om det finns ett annat alternativ (är det gratis är det gott s.a.s) Alla tips emotses gärna.

Till Mac OS X (Tiger) ska det vara.

  • Medlem
  • 2005-05-29 14:33

Till Win får ni också gärna rekommendera. Jag har också en del vinyl som inte går att få tag på i annan form som skulle göra sig bra i min MuVo.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-29 14:45

Vet inte hur bra audacitys brusfilter är, men det är ju värt att prova iaf

  • Medlem
  • 2005-05-29 14:51

PC:
Brännarprogrammet nero har det, trialversion är gratis i 30dagar tror jag.
Annars lär nog cooledit numera adobe audition fixa det.

  • Medlem
  • 2005-05-29 14:53

audition finns även som 30dagars demo!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-29 17:09

Steinberger Clean...

Waves "Restoration suite" kostsamma, men bra har jag hört
BIAS Inc har Soundsoap Pro vilket lär vara mkt bättre än lillebror Soundsoap
Ray Gun Pro finns hos Arboretum

Här kommer en billighets kombo. som någon skrev mkt positivt om och kostar ca 40-50 USD tillsammans tror jag, Amadeus II har några funktioner som tillsammans med ClickRepair skall fylla de flestas behov och vara mkt bra. ClickRepair finns här:
http://wwwmaths.anu.edu.au/~briand/sound/

sök på ordet "vinyl" på www.download.com , och klicka i att det ska va till Mac. Såna där program går det ju tretton på dussinet av, åtminstone på PC ......

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 23:58

men vinylknaster är ju mysigt

Tjena... den här hade jag glömt bort. Mjo, förvisso, i lagom dos. Men Roger Eno's "Voices" tycker i alla fall jag låter klart bättre om man får bort massa slitageskrap. Har iofs varken sökt eller provat något ännu, utan använt mig av Soundforge "Vinyl Restoration". Så fick även dell-härket en anledning att leva vidare...

köp den på CD eller fixa låten i något annat digitalt medium, eller ladda ner den. finns säkert folk som har haft samma tanke, och redan gjort jobbet. kanste till o med någon proffs!

1
Bevaka tråden