Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om kantutjämning, Safari och bitmappade typsnitt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här är två bra artiklar (bloggar) av John Gruber om kantutjämning (av typsnitt) allmänt och hur Safari hanterar det bland annat (speciellt när det gäller "monospacade" typsnitt):

Anti-Aliasing

Anti-Anti-Aliasing

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 19:48
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Anti-Anti-Aliasing

Schysst, rätt mycket info liksom. Väldigt intressant och jag har undrat över det.

Dessutom så kan det bli väldigt fel om man kontrollerar en pdf i preview. Kör kantutjämning på allt, kollar man i Acrobat så visar den mycket bättre hur det verkligen ser ut.

Jag hittade sidorna som länkar i David Hyatts Safari-webblogg.

För dom som inte vet det så är detta en av killarna som utvecklar Apples Safari och gör det bra. Han rapporterar löpande om hur det går i sin webblogg.

Sen den andra artikeln ovan kom har han tagit åt sig av kritiken och jobbar på att göra Safari bättre, tänk om alla program utvecklades såhär bra!

Hmm... går det på något sätt att stänga av kantutjämningen i Safari? Jag blir jävligt irriterad när jag surfar för jag tycker all text blir så suddig. Jag har provat att stänga av kantutjämningen i Systeminställningar, men det påverkar inte Safari. Någon som har en lösning på problemet? Vore riktigt tacksam...

En annan störande sak är att det går ju inte att ändra vilket teckensnitt som ska visas. I Safari kan man ju ändra vilket teckensnitt som ska användas för textvisning, men det händer ju inte ett smack när man ändrar font! All text ser ju fortfarande likadan ut...

1
Bevaka tråden