Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AMD 64 CPUs

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjo!

köpte precis mig ett MSI K8N NEO4 moderkort här... som stödjer allt i socket 939 väg...

och undrar då, vilken processor nu då?

eftersom det verkar vara lite annorlunda det här med processorer när man gör musik, så som att vissa funkar bättre trots att dom har långsammare klockspeed, men för att dom har mer cache osv....

är det någon som har lite pejl på det här? eller vet hur man hittar vettig information? jag är en usel googlare.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-02 13:14

Vilken processor? Så dyrt som du har råd skulle jag säga. Har du väl ett sånt moderkort så spelar det ingen roll vilken cpu du tar för kompatibiliteten.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-06-02 16:30
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-02 16:32

Zwopper, det där är en socket 940
Dock finns det dual-core AthlonXP för 939 har jag för mig, vet ej om dom kommit ut än. Har du råd vore en sån att rekommendera.

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-06-02 16:34

Sant men 940 socket baserat är fetare!

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-06-02 16:34

2 mb cache propparna är klart att föredra.

hmm Ok.

Men jo, processorn spelar viss roll, eftersom vissa som funkar Bättre för musik är billigare än dom som är sämre och dyrare... lustigt nog...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-06-02 16:41

940 har ingen direkt fördel jämfört med 939, om du inte ska köra servrar/workstations med ECC-minne dvs. Skulle nog rekommendera att köpa en A64 3500+ om du inte har massor av pengar, den är klart det mest prisvärda alternativet.

i vilket fall så är nog att lägga ner pengar på operton och 2mb cachegrunkor lite för dyrt för mig...

och jag tror 1mb cache räcker gott för mina ändamål detta blir nog sista datoruppgraderingen på ett jäkla tag. sen blir det till att racka allt.

1
Bevaka tråden