Jag tror att man dels skall testa manickerna med enkla patterns och statiska inställningar, samt med mer komplicerade patterns och även med rattande av cutoff etc. Alla skall såklart spela samma pattern för varje test, så om det är 7 manicker uppe för test så blir det 7 filer för varje pattern och om vi har 12 statiska och 12 patterns med rattningar så blir det 168 ljudfiler... Självklart måste det gallras när testet väl är gjort, men att spela in allt är inget problem, det borde man kunna göra parallellt.
Man kanske kan låta folk mejla in sina favoritpatterns som vi kan testa?
Det är bra att dina 303:or låter olika! Det är inte alla som inser att elektronik åldras, att en del skruvar lite på trimpottarna inuti samt att det finns ett par olika varianter av 303:an, det är lite olika val av komponenter internt har jag för mig, det mumlades om det på ML-listan häromnyligen.
Ett svar som man kan få som vi redan vet är förstås att sequencern spelar stor roll, det är därför det vore skoj att testa lite andra VA-syntar drivna från ML:en eller x0xb0x:en. Min micron exempelvis, sedan funderar jag på att snickra ihop ett 303-aktigt ljud i min NM.
Det viktigaste är att det verkar skoj att testa alla på en gång!