Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisera samplingar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det börjar bli rörigt nu bland alla ljudfiler. Jag har mitt "samplingsbibliotek" utspritt på hårdiskar, cd-skivor och disketter och ordet kaos har fått en ny innebörd. Tar lång tid att leta rätt på ett ljud... Sitter och funderar på hur man bäst skall organisera sina samplingar. Kan man överhuvudet taget dela in ljud i kategorier? Vilka kategorier finns? Skall man överhuvudet taget bry sig om att försöka namge sina ljud? Är det bättre att sortera efter nått annat kreterium, typ längd? Finns det nått program som håller reda på vart samplingar ligger och snabbt kan ge en preview på hur ljudet låter med ett enda musklick?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-12 11:00

Jag inleder med att tipsa om två andra trådar i ämnet. Ständigt aktuell fråga, helt klart!
Sortera samplingar
Samplesortering - tips?

Tack! Har läst igenom bägge trådarna nu och det var intressant

Tror att det bästa är att ha allting samlat på en stor disk i ett fåtal kataloger. Men sen hade det nog varit bra med ett program oxå där man mappa ljud till olika kategorier virtuellt. Sammt kunna skriva in korta noteringar om olika ljud som tillexempel vart dom spelades in och vad det är för nått som låter rent fysiskt.

1
Bevaka tråden