en liten undran...(liknande frågor har varit uppe förut men då har det inte skrivits nåt direkt om just jämförelsen som jag undrar över)
jag har nu en microkorg, vilken jag är delvis nöjd med...fördelarna är väl det lilla formatet, ljuden (delvis) och det fantastiska utseendet
den stora nackdelen är tangenterna, jag är riktigt trött på dessa, jag orkar helt enkelt inte lära mig spela på dem, men denna aspekt är ju tillräckligt uttjatad...så nu till min undran:
jag är grymt sugen på att köpa en novation k-station istället...ett alternativ är att jag köper nån av casio cz:orna (vilket jag ändå hade tänkt göra) och använder den som masterklaviatur...men poängen med microkorgen är att jag vill använda den när jag spelar live, alltså slippa dra runt på nåt större...om jag köper en k-station så kanske jag slipper spela en massa fel också :kaaaka!:
min fråga är vad jag får och/eller mister, främst ljudmässigt, vid eventuellt byte?
(alltså jag förstår ju att det är en fråga om preferenser men lite åsikter vore juste, från nån som har erfarenhet av båda kanske...)
PS. jag har provat den nya (?) novation x-station och vart ganska imponerad av ljuden i den... DS.