Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontskruvar till ARP2600 sökes!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allesammans!

Letar efter 6st fronskruvar till min ARP2600 och undrar vilken dimension/gänga de har. Vet ni om de finns att få tag i nya? Vilken typ använde ARP då 1978? Finns de fortfarande i produktion? Kan ju vara värsta standardmuttern? Några bra tips här? Ett gäng svarta hade suttit fint.

Tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 09:38

Hej!

Sånt är verkligen irriterande... när det saknas skruvar. Ingen aning var man kan hitta dom men jag tror det är standard (i USA). Har du kollat ARP2600 diskutionsgrupper på nätet? Själv behöver jag en svart plåtskruv till min Minimoog som ska sitta i den övre trälisten, problemet är att det är annan gängstorlek i USA.

Enligt källor finns minimoog skruvarna i USA så troligen kan du också hitta skruvar till din 2600.

MVH
Demokid

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 09:56

Det finns en bra affär på Kungsholmen i Stockholm med skruv:

http://www.sifvert-skruv.se/

Jag brukar gå dit med skruven och fråga om de har likadana, de kollar förstås vilken sorts gänga det är och så. Det är inte alltid det finns svarta och ibland får man insex eller torx, men det är OK tycker jag. Jag har skaffat skruv till en P5:a där bland annat.

/F

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-14 11:16

Jag har varit där och litat skruv till min mini med dom sa att det var amerikanskgänga och att dom inte hade den.

MVH
Demokid

• Oregistrerad
  • 2005-06-14 12:00

UNC/UNF-gänga då. Ta med dig en skruv till en vanlig järnhandel och visa upp den. Bara för att den är amerikansk gänga så betyder det inte att den inte går att få tag på. Det dräller ju fullkomligt med produkter från USA.

1
Bevaka tråden