Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byt din Nord Modular Mot en G2!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Konstigt att ingen har nämnt det här tidigare(?). Clavia erbjuder alla gamla Nord Modular-ägare att byta ut den mot en G2 och få 500 euro för den gamla.

Plötsligt känner jag att jag måste ha en G2:a, har inte vågat kolla in den så noga tidigare.

http://www.clavia.se/news/nmoffer050603.htm

Erbjudandet gäller till den 3:e augusti.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 11:43

Synd att det inte gällde micro modularer också

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 11:51

Wow! Undrar var de kommer att göra av alla gamla Modular 1:or ..?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 11:52

Flashar om till G2:or?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 12:08

.. för 500 euro Smart trick!

Lite bittert att man sålde sin NM Key, köpte en G2 Engine och lade 2500:- emellan. Hade ju helt klart varit intressantare med en G2 Key...

Tolkade dock texten annorlunda, att man fick 500EUR för sin gamla NM?

Den tolkningen låter troligare men tråkigare, hoppas du har fel.

Dom måste vara extremt desperata annars, vilket vore en riktigt tråkig nyhet. Är ju en viss skillnad på beg. priset på en NM och en ny G2...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 12:24

"Nyhet"...

Nu känner jag mig dum, man ser det man vill se. Har ändrat i ursprungsmeddelandet.

• Oregistrerad
  • 2005-06-15 12:48

Har ni inga G2 samplingar att lägga upp så man få höra hur den kan låta. Gärna utan massa effekter som döljer hur den verkligen låter.

\\Gnutten

Timothy: Dom är ju mer än lovligt vaga: "the part exchange value will be 500 Euros incl. VAT.".

http://www.clavia.se/downloads/mp3/index.htm#nordmodular

Du kanske redan lyssnat på dom? En del interna effekter används men inget som döljer hur den verkligen låter.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-15 13:03

Tror inte musikhandlarna gillar sådant, de vill själva kunna sätta priserna. 500 euro är ju bara 4571:-. Handlarna vet att de skulle kunna få ut mer för en sådan affär.

Har kollat med jam och det är såklart bara så att man får 500euro för den gamla.
Skit också. Jag trodde ett ögonblick att jag skulle ha en G2 hemma inom en vecka eller så.

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-15 14:27

Peter_H: Jag tror att min gitarrist i bandet är rätt sugen på att köpa en g2 engine. PM'a mig om du vill sälja den och nämn ett pris.

Clase: Nä, det var under den optimistiska förutsättningen att man fått byta in sin NM Classic för vrakpris som det kändes surt. Min Engine får allt vara kvar, har inte råd att uppgradera än på ett bra tag.

Grym maskin fö, större skillnad än man kan tro mot den gamla...

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-15 15:00

Mmm...jo, skulle gärna vilja ha en G2, men då blir så mycket anant trevligt överflödigt i min studio att jag faktiskt inte riktigt vågar köpa en sådan. Min micromodular kompletterar mig väldigt bra på de hål som jag känner att jag itne riktigt har "det där" som en bra vocoder till exempel.

Kul deal iaf att man kan byta in sin gamla. Fast nu lär man ju aldrig kunna hitta en modular classic som man kan expandera på beg-marknaden.

1
Bevaka tråden