Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sura samples jag gjort på TAMA

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Innan jag sålde min TAMA Techstar 305 lade jag ut några samplingar: http://www.geocities.com/synth_pics/ts305/index.html

Var ett par år sedan nu så jag minns inte hur de lät

Edit: http://www.geocities.com/synth_pics/ts305.jpg

Jag vill inte verka dryg, men de där hihatarna lät mer som... eh... jag vet inte, men inte som hihats i alla fall. De lät mer som pys och fräs. En sådan där Tama hade man säkert kunnat haft kul med, men analoga trummor är inte riktigt min grej. Fast det var bra med fettma i baskaggarna.

Triggade du alla ljuden med samma trumma? Det koola (och jobbiga) med Tama-syntharna är ju att alla ljud färgas starkt av den input som triggar. Jag har en Techstar 500 och den låter liknande dina samples här.

Men hihats låter inte som hihats om man triggar dem med en rimshot eller bastrumma. Jag får bäst resultat med högupplösta samplade trumljud med hög input och "naturtrogna" inställningar på Taman. Då blir det lo-fi och analogt men fortfarande med den kropp och karaktär som bra samples har.

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-18 04:55

TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK TACK

men fan!
du kann ju inte posta sånna här godbitar så att matt hittar dom sent på morgonen!
hur ska jag såva nu?!?!?!?

hh crash, tom, sd click

AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA AJA

tack det ska bli en hit tillängnad till dig!
"synthetic"
den är nästan klar!

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-18 04:59

kom igen vi gör varsit gött pattern med killens drums!!!!
sen swappar vi och lägger lead.
senast datum för trumma: 4th of july
vi skriver ett slump PHPeace script som delar ut dittens pattern till datten
och så blir det:

!!!!!!lofi pärkis showoff!!!!!!!

sen gör vi en plan och erövrar världen!
men vad hette einstein i efternamn nu igen?

• Medlem
  • International user
  • 2005-06-20 01:15

nähä.....

Från början triggade jag varje trumma med ett annat trummljud från de separata utgångarna på en D110. Men just dessa samplingar är precis som du sa alla tagna via en input triggade från en synth med typ ett "vanligt" basljud...

1
Bevaka tråden