Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Läckage?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag spelar in t ex en synt med bara klick (i lurar) så blir klicket med - jättelågt - på inspelningen. Samma om jag använder en trumrytm för att hålla takten. Detta hörs också på det inspelade materialet!

Som sagt, 1010LT.
Syntarna skickas in via en mixer, där även musikreturen från datorn finns med. Musikreturen ligger på main-utgångarna, syntarna skickas till ljudkortet via ALT-utgången. Är väl där trubblet ligger förstås, men kan det verkligen läcka från Mainen till ALTen? Ett Behringer-bord är det fö.

Förslag på åtgärd?

Mina Behringerbord har läckt en del, men bara så man kunnat ana det...

Jupp, det är så det anas bara, vilket räcker mer än väl när man vill ha lite a' capella-partier

Hur f** kan jag lösa detta enklast... vill gärna ha ett externt mixerbord med tanke på lyssning och syntar.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-06-21 20:29

Tanka in syntarna med auxtappningarna?

Hur har du tänkt att klicket bara kommer till mainoutputen, har icke koll på mixern, men det låter som ALT är en subgrupp/buss och då är det verklgen dåligt bygge av behringer om det hamnar ljud där man inte adreserat ljudet.

Nått jag upplevt är att min behringer ultrapatch läckt ljud, kan du möjligtvis ha fått in klickljudet på syntkanalen? det kan ju slinkit in innan utgångarna. Jag skulle testa att spela in auxsignalen från synten, finns inget klikk där så vet du att det inte är så tidigt problemet finns, sen är det bara att vända på steken och köra syntarna till main och spela in klicket får du med synt är nog mixern kaiko.... kan iofs vara nån skummo lösning dom gjort, har ingen koll alls på bäringers mixers...

oki, testar auxen ikväll! sen ska jag sampla!!!!!

Enapa, glömde säga: AUX-lösningen funkar fin-fint! Helt tyst, förutom det som ska höras
Alltså läcker Behringermixern från main till subgrubben ALT... Det är ju lite sorgligt, kan tyckas!

  • Medlem
  • 2005-06-28 14:52

Behringer är kända för just läckage i sina mixrar. Jag har samma fel på min MX 1604A... om jag trycker ner MUTE/ALT3-4 knappen (för att mute'a en kanal) så kan man ändå höra den svagt i bakgrunden. Det är iofs inget jag störs av direkt mycket, för jag har inga kanaler mute'ade när jag spelar in alltihopa sen. Men visst är det störande... :hmmm:

Behringers logga har ett öra på en varnings skylt - det e som det ska vara? : -)

  • Medlem
  • 2005-06-28 16:17
Ursprungligen av kallback:

Behringers logga har ett öra på en varnings skylt - det e som det ska vara? : -)

Haha, den var bra! :kaaaka!:

Ursprungligen av kallback:

Behringers logga har ett öra på en varnings skylt - det e som det ska vara? : -)

1
Bevaka tråden