Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

M-Audio FW410

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-23 01:54

Super nöjd!
skit bra kort! Man kann göra tusen gånger mer än vad jag vet om.
Men nu, med dess senaste drivrutin till MAc osX 10.3.9 (som emellan åt har ett nytt interface som ser ut som ett billigt dataspel) så freakar det ut totalt! varje gång jag spelar in rösten blir det bufferspret!

Jag vet att det är ett populärt verktyg så ni som också har en Mac med samma kort:
har ni detta problem? Andra buggar att rapportera?
M-Audio stöd är bra, men nu verkar det dröja innan svar..... och som det låter nu, kann jag inte spela in en ton utan att det krakar! JAG HAR SONG ABSTINENS!!! HJäLP! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-23 02:20

Bufferspret? Är det när det blir snabba hack i ljudet? Sådär sofie rimheden upphackat? (Jag är övertygad om att hon bara har en långsam dator... )

Jag är användare av kortet, men jag använder PC. Den enda buggen jag känner till är att kortet gillar att vara igång innan man startar datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-23 03:27

ja du vet man hör att den har haft svårt att skriva.... brrrt... digitalt och spretigt....
fan.... min senaste låt e full av det....men jag körde hårt på en vst plugg som gör samma effect så blev som om det var velat....
http://reset.mxx.ch/cpg/albums/MP3/QY70/01%20U01%20teknohard.mp3

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-06-23 08:44

Mmm...jo, känner igen det där redan på beskrivningen. Du får helt enkelt höja/sänka sampleplayback tror jag det heter (sitter inte med laptopen just nu, så jag kan inte kolla inställningens namn, ursäkta om det är lite vagt). Du hittar den i inställningen till ljudkortet. Du måste gå ur ditt musikprogram innan du ändrar den av någon anledning (kan iofs vara annorlunda på mac). För mig funkar kortet utmärkt på 720 har jag för mig, men det kan vara annorlunda för dig osv.... Shit vad svårt det är att hjälpa folk via nätet, plötsligt slår det mig att jag har itne en aning om dina datorkunskaper och hur mycket du pillat runt och kollat...

Nu när du har en massa utgångar så ser jag fram emot att höra lite musik routad genom dina hemmabyggda syntar!

1
Bevaka tråden