Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort till Mac G5? (max 15000:-)

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-23 04:33

Ska köpa ett nytt ljudkort till mac'en men vilken djungel..
Funderar RME Fireface 800..
Någon med bättre förslag eller varningar? Minst 8 An. ingångar. Gärna 192khz, men inget måste.
Pci absolut inget hinder. Priset skall helst inte överstiga 15000:-
/Danne

Jag kan tipsa om att estrad nu rear ut just rme fireface 800 (11papp har jag för mig)
Det är ett helt ok alternativ. Jag själv röjer loss på ett motu828mk2 och skulle inte vilja byta.. se även det som ett alternativ. För det priset så kanske man t.om. kan få tag på ett motu hd192 med lite tur.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2005-06-23 09:15

RME Fireface eller Metric Halo är väl de jag tänker på först - och Som Volantis nämner är MOTU också Mac-vänliga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-06-23 09:20

Leta efter ett Motu HD 192 eller 2408 MK III säger jag. Motus interface är fantastiskt bra.

Metric halo hade jag helt glömt bort! De är värda att nämnas igen!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-24 02:49

Ok. Hmm. Tror jag ska kika lite närmare på Motu HD 192. Snackade med en som hade föregångaren till HD 192, han var inte speciellt imponerad.. Han tyckte det "skalade" av ljudet och lät tunnt.. Men HD kortet verkar ligga varmt här..
Tack så mycket för denna hjälp.
/Danne

  • Medlem
  • 2005-06-25 00:10

Testade Fireface för ett tag sen. Grymt imponerad! När mitt Multiface inte längre räcker till ska jag skaffa ett Fireface. Gillar RME skarpt förutom vissa messerbissers som jobbar där.

/Mein

Har kört både Motu 896HD, 828, 828mk2 och Fireface800! Firefacet vinner lätt ljudmässigt och har dubbla adat in/utgångar oxå! :kaaaka!:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 13:40

Masterworks: En fråga angående Fireface. Kan du koppla in monitorhögtalarna direkt i Fireface och sedan kunna kontrollera nivån via en pot på framsidan? Jag lurar på att sälja av mitt Motu 2408mk3 (då jag är den enda i världen som har problem med 2408 tillsammans med två UAD-1-kort) och skaffa ett Fireface 800 istället.

Jupp, du har utgång 9&10/phones på framsidan med vridpott!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 15:24

Om jag pluggar i hörlurarna på framsidan. Blir det då tyst i utgångarna 9/10 på baksidan?

Finns väll ingen 9/10 på baksidan?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 15:35

Stämmer bra det. Det finns ingen 9/10 på Baksidan. Sitter på framsidan och är Phonesuttaget.
Bild #1
Bild #2
Svårt att hitta bilder i hög upplösning

Kan ju ta en bild på mitt kort! hehehe...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 15:47
Ursprungligen av Masterworks:

Kan ju ta en bild på mitt kort! hehehe...

Samma här, om man hade en kamera!
Trivs du med ditt kort? Jag är väldigt nöjd, skulle gärna vilja ha en eller helst två octamic D oxå, så att man kan göra större inspelningar, typ LIVE-konserter.
Rizzo, jag har en digital surroundpreamp med en massa toslink/coax som jag har kopplat in via adat 2 ut på ff800. Och sedan ut analogt till monitorerna. Och på den här preampen har jag en volymratt. Så har jag löst det. Hade bara tur. Satt i just den sittsen med HUR man ska lösa det med volymen och så kom jag på att jag hade den där preampen liggandes så..
Man skulle egentligen ha en mixer eller helst en Mackie Big Knob

Ja, precis som Masterworks säger.

The Knöbb

Jag har 2 Octopre på adat ingångarna och sen har jag en ISA 430 MK2 och en Twin Track Pro, så ingångar har jag!

Jag byggde vinklar till min Big knob så man kan hänga den under bordskivan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 15:38

Då föll korthuset igen.

Fördelen med Motu 2408mk3 är att jag har en phoneskontakt på framsidan med en dedikerad volymkontroll. På baksidan av enheten har jag två uppsättningar av utgång 1/2 där den ena regleras av en annan volymkontroll på framsidan medan den andra uppsättningen av 1/2 går rakt ut. Mycket trevligt!

Köp en big knob från Mackie så har du löst det problemet oxå!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-01 15:52

Ska kika på det. The Knob är lite för stor för mitt lilla skrivbord, men det måste ju finnas någon trevlig 19"-grunka tycker jag. Ska sparka lite på Lars på Jam så får vi se. Han är min dealer

1
Bevaka tråden