Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

yamaha SU700?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

skulle jag bli glad av att ha en SU700 brevid en akai MPC2000XL? (för live~missbruk)

har forskat ett tag men kan inte bestämma mig...
ska man ha 2 st mpc2000XL istället, eller kliva upp till en beggad MPC4000 med ett hål i plånboken

finns det ev någon renodlad sampler med seq som jag missat som lirar lite på samma plan som MPCerna med SCSI interface för multi-adapters (compactflash etc)

mjukvara kommer ta sisådär ett-två år till innan det e värt att köpa dessa och går att använda fullt ut känner jag, så jag funderar lite på att skaffa en till beggad desktop-sampler undertiden i stället...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-25 18:35

En sådan som nedan! Nepp jag har ingen, men någon annan kanske till rätt pris!

jipp en sån kloss!

e det ngn som har en sån - som ev kan rekommendera den, eller ska man glömma det hela...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-06-26 22:23

Jag hade en sån i en kvart.
Den har grymma effekter, Briokolor som knappar å ganska kul att sequenca men jag köpte den som ett MPC-substitut - oj, vad fel det var!
Får du tag på en för en billig peng så tror jag du kommer ha roligt (du har ju redan en MPC).

EDIT: att stega upp till en 4k e ett mkt stort steg. Jag gjorde det å jag har fortfarande inte orkat lära mig alla funktioner...den kan ju sablans mkt att man kan pensionera allt annat man har!

mjah, det som talar för en 4K e att man har allt i samma ask! vilket också för min del bokstavligen talat innebär att man bara har den samplerasken sen, då allt jag äger och har nog får gå till salu i s f ... och jag e lite osäker om det e värt det lixom - om jag kommer att trivas med den...

2*2Kxl skulle funka ett tag då de e så jäkla lite minne i prylarna (32meg) men verktygen på dem e på tok för få/klena eller rent benga för det jag vill göra egentligen.. :(..

^jag misstänker att 4000 e fruktansvärt strippad och måste ha ditten och datten (köpa till separata ut etc) för att få den att lira bra... men nu har ju OSet kommit i kapp lite med verkligheten/de man vil ha den till lite...

1
Bevaka tråden