Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB Quattro och Classic-miljö

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 00:46

hej alla kunniga!

jag skall fatta mig kort:
har fått låna ett USB quattro audiointerface och sitter nu med installationen. innan denna sker skall jag installera något annat som heter OMS, men det kan jag bara göra i classic-miljö. det visar sig dock att jag inte kan byta över till detta på min kära iBook. vad kan detta bero på?
är det standard för OSX-datorer att också ha med stöd för classic i paketet liksom eller ej? hur får jag tag i detta?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-06-26 11:23

Är inte nån macprpofesor, men man måste instalera os9 parralellt i osx så kan man köra os9pjogjam i osx via classic. 0s9 är väldigt yxigt om man inte är insatt... blev förvirrad och har inte vågat mig in dit mer...

Classic finns med på de vanliga systemskivorna, men jag har inte en aning om hur man installerar det i efterhand. Med Classic ska det funka att installera OMS. Fast jag måste säga att det verkar vara korkade drivisar om man måste gå via OMS - har du kollat om det finns nyare drivrutiner/installationsprogram?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 15:26

messiah: jo, det är det som är grejjen, jag gick in på m-audios hemsida, men inga rutiner fanns där till detta interface, även om de har prylar till andra produkter.

apan: är det inte konstigt att OS9 inte installerades automatiskt när jag installerade allt man skulle med de skivor jag fick med till datorn? jag gjorde liksom inga modifieringar alls eftersom jag insåg att jag skulle kunna göra fetaste skadan hur lätt som helst.
om jag fattar det rätt så skulle jag alltså behöva installera OM OSX om jag skall installera 9:an? katastrof och trippelurrk..

är det ingen quattroägare där ute som har nyare drivrutiner då, utan omväg via OMS, som kan dela med sig till en stackars kisse? :rolleyes:

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-06-26 15:40

Fanns en sökare som man kunde moffa fram drivisar, sök på quattro och osx, så borde det hittas...

Är det de här drivisarna du använder?

Quattro USB 1.5.9f1

Jag tror det ska gå att installera Classic utan att behöva installera om hela OS X, men eventuellt krävs det lite tricksande. Kanske bättre att fråga på 99mac?

  • Oregistrerad
  • 2005-06-26 17:42

hm, asså, jag sökte på USB quattro i deras egen sökmotor igår utan resultat. har inga drivrutiner installerade nu eftersom OMS skall fixas först enligt Manualen. skall kolla upp länken- tack apan och messiah!

1
Bevaka tråden