Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase för mobilen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-27 02:11

Hallå

Jag funderar på om det finns något program likande cubase till mobilen som man kan spela in egna saker. På min Sonyericsson finns det ett program som heter musicDJ men man kan bara använda färdiga saker, finns det någon mer avancerad version eller något helt annat program?

yamaha QY70 + simkort menar du? jag har inget hört, men till symbian mobiler borde vellan finnas nått samplingsbaserat kanske tom...?

  • Medlem
  • 2005-06-27 02:59

ja denna hittade jag
http://www.clickapps.com/moreinfo.htm?pid=730&section=SYMBIAN

men jag har inte symbian på min mobil

ahha..

men hehe fasen kul grej...

/har en good old nokia 3210 eller vad den heter - men kan ringa och skicka sms iaf/

^eller om det e pussys lur, haha, sorry, jag var och fingra på din ett tag under 99festivalen, i tron på att det vad min.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-27 08:39

Jag kör en demoversion av syntrax i min mobil (en p900), men jag har aldrig fattat hur det funkar. Således tycker jag att det är ett skitprogram

  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 10:23

Borde det inte finnas en enkel 4 spårig midi-sequenser byggd i java för mobiler?

letar själv...

Dagens mobiler har ju midi-ljuden, så varför inte kunna bygga enklare saker.

jag hade en jåblur tidigare som fick äta mina MIDIgrejjer till ringsignaler, lät rätt skojj, men längre har inte jag kommit på denna nivån

  • Oregistrerad
  • 2005-06-27 11:16

Ahh, här har man ju en affärsidé !!
Varför inte bygga mobiltelefoner anpassade för musiker ? ;D Det finns ju kameramobiler, mp3mobiler så varför inte musikermobiler ? hehe... Skulle lätt köpa en sådan iaf

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-27 11:18

Jag skulle vilja ha en virtuell modular i min mobil. Sitta och patcha på bussen

J3000: varför tror du att man vill ha SIMsockel i MPCns multikortläsare - du e lite inne på rätt spår hör jag

eller ja, helre speldosor med GSM/3G än mobiltelefon med musikerfunktion ;D

finns det inte laptops idag med SIM socket?

^^eller ja glöm frågan kommer för långt ifrån trådens innbörd lite...

Steinberg gjorde en mobil version av cubasis. Jag har för mig att den såldes med någon motorola-telefon. Det ska finnas lite info om det här på forumet (bland nyheter för ~1½ år sedan har jag för mig)

1
Bevaka tråden