Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knaster och Sprak, HD-knas v.3

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-03 18:30

När jag spelar upp mp3 från ljuddisken sprakar och knastar ljuset om datorn läser från programdisken, spelar jag mp3 från programdisken sprakar det mycket, mycket mer. Jag antar att min programdisk har börjat dö, men det borde ju inte spraka i ljudet om filerna finns på ljuddisken, om nu inte systemet blir så upptaget av problemen med att "prata" med programdisken. När jag spelar egna låtar i Sonar sprakar det lika mycket oavsett om ljudfilerna finns på program- eller ljuddisken, om nu hårddisken inte kna leverara data med rätt hastighet borde det ju uppstå dropouts i Sonar, men det gör det inte så jag blir inte helt säker på om det är hårddisken eller något annat knas i systemet. Någon som kan gissa lite?

hmm illavarslande, hade jag utsatts för det skulle jag inte tveka på en ominstallation -jag e dock benägen att installera om allt istället för att felutforska då jag har fått rutin på det

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-03 21:55

Har redan beställt ny hårddisk tills i morgon, funkar det inte då får jag väl leta vidare. Sonar funkar om man höjer latencyn till 2048 samples. Hittar inget diagnostiseringsprogram (heter det så?) till mitt hårddiskfabrikat så jag provade att kopiera filer inom respektive hårddisk, en kopiering som på ljuddisken tog under en minut tog drygt tio minuter på programdisken, såvida det är något skumt fel på moderkortet/processorn borde det vara hårddisken det är fel på, annars borde det ju gå lika segt på båda diskarna tycker jag.

1
Bevaka tråden