Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amiga till musik

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-07-07 12:10

Jag har hittat billiga midiinterface till Amiga så jag är sugen på att köpa en Amiga dator (Amiga 500). Finns det några sjysta musikprog till den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-07 12:13

Protracker, octaMed med flera om man gillar trackerinterface. Bars & Pipes hade min farsa, det är väl mer som en "vanlig" sequenser i stil med cubase & co

  • Medlem
  • 2005-07-07 12:18

Tänkte mer att använda den som synth, sampler eller trummaskin. Finns det mjukvarusynthar till den?

  • Medlem
  • 2005-07-07 12:22

Synd att det måste vara en 500, annars hade du kunnat använda detta: http://www.hd-rec.de :kaaaka!:

Annars är det nog Bars & Pipes som gäller, som makari skrev... jag har faktiskt aldrig testat MIDI på Amiga men vill veta att jag läste mycket om just B&P. Protracker däremot har inget MIDI-stöd, utan det är enbart för att göra .MOD musik med.

OctaMED är ett riktigt härligt alternativ. Komplett tracker med midistöd så du kan lira samplingar och synka tillsammans med dina andra midiprylar.

Jag har fortfarande kvar min A500 med midiinterface och hårdvarasamplern med hela 1MB minne wooo. Hehe. Men den är kul och får mig lätt nostalgisk när jag lyssnar på gamla låtar.

Jag har en gammal sampler till min amiga aswell. Hur trevligt ljud som helst om man samplar ner trummor på den.

Jag har en A500+ med 020 accelerator du kan köpa...!!! (Blev du impad nu..;)

Jag har även även Protracker, Octamed och B&P på disketter. Det är även HD till den men jag fattas ett nätaggregat som tyvärr pajat... Hur som helst så har jag kollat spänningen till det så det bör fungera med ett vanligt pc-aggregat, disken är en vanlig SCSI-disk på hela 50MB. Ja ja du kan maila mig på:

markuspersson (at) home.se

Om du är intresserad, men du får nog komma o hämta den för den är inte värd att skicka på posten om du inte vill pynta för det dvs.

Glömde berätta, har även extra diskettstation..!!!

1
Bevaka tråden