Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiophile 2496 insatt i ny dator=problem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen uppgraderat min dator, o satt i en ny athlon 64 processor och mer minne, nytt moder kort osv.
mitt ljudkort, M-audio Audiophile, la jag också in.
När jag satte på en låt märkte jag en stor skillnad, det knastrade, likaså när jag spelade enkla spel. O nu vågar ja inte installera Mitt productions program Logic, eftersom då lär ljudkortet flippa helt.
Jag vill påpeka att moderkortet har ett eget inbyggt ljudkort, och jag vetej om d e den som stör eller nåt.
Någon som kan hjälpa?'

tacksam för hjälp

  • Medlem
  • 2005-07-07 20:56

ofta kan man stänga av det interna ljudkortet (om det inte sker per automatik) i BIOS när man startar upp burken. värt att kolla kan ju också vara om du har ställt in buffrarna ordentligt på ditt m-audio kort, kolla dom först tycker jag.

ånej

Tack för rådet, men jag vet ej om det är värt att ändra buffrings grejen.
För jag upptäckte på några trådar att Abit-moderkort + Audiophile inte fungerar något vidare.
faan jag som skaffat ny burk o grejer.
VEt någon om det absolut inte finns något annat produktions kort som fungerar på Abit moderkort???

  • Medlem
  • 2005-07-07 21:13

jobbigt... jag vet knappt nåt, men jag kan hoppas på att allt löser sig iallafall...

Kanske drivrutinerna till kortet? Vilken version har du på dem? Den version som jag upptäckt aldrig har strulat för mig heter Delta_WDM_510027 (version 5.1.00.27). Senare uppdatering har orsakat knaster vid all uppspelning av ljud på min Dell Dimension 8200, så jag gick tillbaka till den gamla drivrutinen.

Har ingen aning om huruvida Abit-kort och Audiophile funkar ihop så det låter jag vara osagt.

ABIT MODERTKORT SUGER FEET HÄSTPUNG!!
Efter en lång tankestund har jag övervägt ett beslut, ska lämna tillbaka mitt abitmoderkort och köpa ett annat utan via chipset. Inte ens ett Soundblaster audigy funkar som det ska i abitmoderkortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-08 20:30

Jag har problem med mitt Motu 2408mk3 och mina två UAD-1-kort på just ett Abit-kort. Hmm. Jag kanske ska skrota det och inhandla ett Intel-kort istället? En polare har ett Intel-kort, ett Motu 2408mk3 samt två UAD-1 utan att det bråkar.

Hojta till här var du byter till och berätta hur det går för dig! Och du .. lycka till!

Asus funkar!

Jag bytte mitt moderkort igår, och nu funkar mitt audiophile helt felfritt.
Asus moderkortet innehålle Nforce chipset till skillnad från Abits, som innehöll Via.
Alltså släng era Abit moderkort, och skaffa ASUS

  • Medlem
  • 2005-07-12 17:34

Tror inte att Abit är så jättekassa fast många har haft problem med VIA chipsets, historiskt i alla fall.

Däremot har jag inte kollat om dom enbart har VIA på sina AMD MB's.

ja

okej da, det kanske inte är just ABits fel utan deras chipsets, jag har inte efterforskat så mycket i den saken, huvudsaken är att d funkar nu.
Så jag rekomenderar: köp ett moderkort som inte innhåller Via chipset, för att va på den säkra sidan och inte chansa. Man kanske inte får byta moderkort som jag, och förlorar då önodiga pengar.

1
Bevaka tråden