PF: Mm, de där klicken har jag hört på en del ljud men det är oftast när man har låga värden på attack och punch intensity satt högt. De går att få bort. Däremot de som uppstår mitt i tex arps med mycket effekter och monofonläge är däremot svårare att avgöra var de kommer ifrån. Kan ju vara en bug i någon algoritm eller nåt. Händer oftast när den gått ett tag på en slinga från en sequencer med ett par start och stop. Verkar som om det är en överstyrning. Kanske går att fixa genom att dra ner lite på oscillatornivåerna.
Däremot att den är kall kan jag inte hålla med om iaf är det ingen egenskap jag tycker KC:n i sig har. Den kan låta allt från digitalt kylig till analogt varm. Det är en frågan om att skruva till det som man vill ha. Däremot så är många av fabriksljuden hårda och vassa i sin karaktär. Jag tror inte det finns mer än ett eller två riktiga mjuka padljud i den från början
Hur den jämför sig kvalitetsmässigt med Nord kan jag inte avgöra eftersom jag aldrig fått tillfälle att pillra på en sådan IRL tyvärr Fast en Nord skulle ju komplettera min VA-syntsamling fint. Men de är ju så jämrans dyra om man vill ha lite röstantal på dem. Nåja, den är ju bara ett lån ifrån