Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på aktiva monitorer o köra syntar igenom.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad för monitorer kör ni igenom när ni använder era synthar i hemstudion??

Impulsköpte ett par nya Edirol aktiva monitorer 7 Watt för ca 900 spänn på börsen.
Dom hängde väl inte riktigt med i basen kan man väl lätt säga...lät ungefär som dom skulle börja kräkas när som helst....

Nu vill jag ha tips från er på bra aktiva monitorer i en hyfsat bra prisläge(1000-3000kr) som klarar synthar bra.

Har hört att Tannoy Reveal Actives skall vara bra. Inte testat själv dock...

jag använder alesis m2 active mk2. Jag köpte dom billigt, kommer inte riktigt ihåg vad jag betalade. Men det är lite samma problem med dom, dåliga i basen. I övrigt låter dom, bra. Inte asbra, men inte dåligt. Dom låter lagom

Om ni vill att det ska låta bra så kanske det är bättre att kolla in ett par större hifi-högtalare istället? Billiga monitorer brukar vara basfattiga.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-07-11 08:57

Jag hittade ett kul gäng monitorkillar, Maudio LX4 sub+2 mini monitorer, låter bra fast diskanten är lite ful... bas finns en det gott om, smidigt i lägenheten att kunna tjoffa på mer bas utan att behöva så hög volym viserligen blire as-onormal balans när man gör så men bättre än att inte ha koll när man mixar på kvällen. Jag kör med sub-tån..... in mä stortå i basrephlexröret... tjittlas det är mixen bra... hihi...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-11 09:17

Event Tria är det som gäller i min studio. Ruggigt bra högtalare tycker jag.

• Medlem
  • 2005-07-11 10:19

Jag har ett par SWAN M200 som jag är nöjd med.

1
Bevaka tråden