En fråga som jag har som jag också tror att många av Er kan ge mig råd om är,
Vad hette stället via nätet (i Tyskland tror jag det var) där man kunde köpa grymt billiga nya instrument mm? Jag vet att vissa av Er diskuterade ett antal nätbutiker som då hade oslagbara priser (jämfört med svenska musikaffärer).
Jag är personligen på jakt efter ett "Stagepiano" med BRA kvalitet. alltså 88 vägda med så mycket realitet som möjligt i mekanik samt ljud och funktionalitet.
För att komma undan prismässigt så tänkte jag länge köpa ett Roland RD-700 om fräscha begagnade exemplar fanns till salu men nu finns ju en efterföljare döpt RD-700sx och tanken var att kolla upp vart priserna är lägst på denna pjäs.
Man velar fram och tillbaks över om det är ett renodlat "Stagepiano" alt en "Controller" som man skall jaga efter då man ser typ gamla hederliga A-90ex till salu för rätt peng. Dock har jag lirat på Kurzweil's "PC-88" ett antal år och jag vill inte byta ner mig eller gå baklänges kvalitetsmässigt.Jag vill ju ha ett "enastående" klaviatur och jag vill ju kunna äga den ex antal år för att kunna användas till masterklaviatur hemmavid samt att släpa till ev "livegig" och då ha ett förb----t bra piano till hands.
Yamaha har ju i "P-200"/"P-250" gjort riktigt fina piano'n men priserna är ju därefter.
Jag skulle uppskatta de ev råd som Ni alla kan ge mig i mitt sökande av ny/gammal "main-enhet". Både vart man vänder sig för att hitta bra priser men också de ev förslag som Ni har ang schyssta vägda 88'or.
Mvh, Roger.