Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

modularfilmer

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag satt och surfade runt så såg jag att den portugisiske modularsynthtilverkaren club of the knobs hade rätt så mycket kul filmer på sin sida.

http://www.cluboftheknobs.com

den här t.e.x http://www.cluboftheknobs.com/videos/destruction.mpg är ju hur häftig som helst, extra kul att han har vita handskar när han skruvar på synthen

haha...crazy!!! svajntufft

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-13 20:55

Ultrasyntetism!!! Gah! :eek:

• Medlem
  • 2005-07-14 00:17

Aaaaargh!!! Jag måste börja sälja kroppsdelar...

• Medlem
  • 2005-07-14 01:41

WOHOOOOOOOOOOOOOOOO!!!! Måste börja.... spara

• Medlem
  • 2005-07-14 01:57

Destruction.mpg skulle ha passat som handsken i tråden 99irritator eller vad den hette.

Om jag så blir 100 år kommer jag nog aldrig fatta det balla med det där skruvandet. Inte sjutton låter det harmoniskt iallafall.

/Mein

• Medlem
  • 2005-07-14 11:33

Jag tyckte det lät hur vackert som helst.

Ursprungligen av Mein:

Destruction.mpg skulle ha passat som handsken i tråden 99irritator eller vad den hette.

Om jag så blir 100 år kommer jag nog aldrig fatta det balla med det där skruvandet. Inte sjutton låter det harmoniskt iallafall.

/Mein

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-07-14 02:04

Oooh vad coolt! Inget piskar "the real stuff" Bara och inse.

• Medlem
  • 2005-07-14 02:16

det gick för mig när jag såg detdär.
lite jobbigt.

jag vill oxå ha en rymdstation hemma ju

blip.

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 07:56

Fast Club of the Knobs har skaffat sig ett ganska dåligt rykte på marknaden. Kevin Lightner, a k a Synthfool, har testat systemet och även snackat en del med dem och det är inga positiva saker han har att säga...

http://www.synthfool.com/cotktruth.html

Vill man ha av någon anledning ha riktiga Moogkopior så är det ModuSonics som står för dem. Annars är MOTM, Synthesizers.com m fl lika imponerande.

Jag var i Lissabon tidigare i år, men kom tyvärr inte på förrän dagen innan att Club of the Knobs höll hemma där. Annars hade jag mer än gärna planerat in ett möte. Jag gjorde ett försök till spontanbesök, men på adressen som finns på hemsidan fanns bara en stor blå port utan namn på vem som bodde där.

Det blir nåt fel när jag laddar ner den. Det låter ju bara "skrap-skrap-swotsch-skrap-suuus-skrap", ju...

det är coolt att ha vita handskar på sig när man rattar synth...

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 12:36
Ursprungligen av mechatronic:

det är coolt att ha vita handskar på sig när man rattar synth...

Har inte alla det? Hmm ... man kanske skulle spela in lite "modularfilmer" ...

Det verkar opraktiskt. Det är som med extrema sportbilar. Jag tycker att det är kul i 5 minuter innan jag inser att jag aldrig kan utnyttja den fullt ut. Jag skulle og ha roligare med min JP-8000 i längden. Okej, visst skulle det vara kul med en fet Moog-modulöar, men enbart för att höra andra strö superlativ över den och för att kunna göra andra avundsjuka. Fast då kan det kvitta mig. Men har man intresset så är det ju bara att köpa alla modularer man kan hitta. Jag är fel person för en modular. Sedan retade jag mig på det där fruntimmret som höll på med någon hysterisk och överdriven "dans" eller vad det var.

• Medlem
  • 2005-07-14 12:38

Jag tror modularfilmer kan bli en framtida klassiker inom filmindustrin faktiskt

Seså, neriks... fram med videokameran nu!

• Medlem
  • 2005-07-14 12:41

Jaaa neriks.. Spela in nu. Snälla..

Ang. vita handskar så kan jag garantera att om jag får tag på ett system någon gång så lär även jag ha det. Likaså så lär jag bygga ett renrum med luftslussar osv efter att systemet fått en rejäl service och rengörning.

Ett system som kostar skjortan ska inte vanhedras med kaffeglas, rök, fulspänning och damm.

:kaaaka!:

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 12:59
Ursprungligen av 18db:

Jaaa neriks.. Spela in nu. Snälla..

Jag ska se om jag kan slita mig från mina paraplydrinkar och masa mig ner i studion

Ursprungligen av 18db:

Ang. vita handskar så kan jag garantera att om jag får tag på ett system någon gång så lär även jag ha det. Likaså så lär jag bygga ett renrum med luftslussar osv efter att systemet fått en rejäl service och rengörning.

Ett system som kostar skjortan ska inte vanhedras med kaffeglas, rök, fulspänning och damm.

Hehe ... Damm och kaffemuggar ... eller snarare espressokoppar är ganska vanligt förekommande i min studio i.a.f!

Däremot körs alla syntar via dubbelkonverteranade UPS:er som ser till att de alltid får en ren spänning, utan övertoner och spikar!

• Medlem
  • 2005-07-14 13:04

GAAAAH!!. Ta bort! Genast! Det är ju MOOG vi snackar om

• Medlem
  • 2005-07-14 22:13

Neriks: Har du en sån lyxapparat hemma? Nu pratar jag inte om underlägget som koppen står på utan espressomaskin alltså. Och är det även Illy i koppen?

Avis isåfall

/Mein

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 22:45
Ursprungligen av Mein:

Neriks: Har du en sån lyxapparat hemma? Nu pratar jag inte om underlägget som koppen står på utan espressomaskin alltså. Och är det även Illy i koppen?

Jag är nog mer eller mindre beroende av kaffe så jag investerade i en espressomaskin att ha i min lilla hemmastudio. Illy är en klar favorit och jag använder både "vanliga" espressobönor samt mörkrostade espressobönnor från Illy Har du vägarna förbi så bjuder jag naturligtvis gärna på en ristretto, espresso, doppio, cappoccino eller cafe latte!

Appropå modularfilm så blir det nog ingen inspelning av en sådan ikväll ... För många drinkar i kombination med en sequencer som strular ger inga bra förutsättning :kaaaka!: Jag vågar helt enkelt inte sätta lödpennan i sequencern när jag är så pass alkoholpåverkad som jag är just nui!

• Medlem
  • 2005-07-15 01:19
Ursprungligen av neriks:

Jag är nog mer eller mindre beroende av kaffe så jag investerade i en espressomaskin att ha i min lilla hemmastudio. Illy är en klar favorit och jag använder både "vanliga" espressobönor samt mörkrostade espressobönnor från Illy Har du vägarna förbi så bjuder jag naturligtvis gärna på en ristretto, espresso, doppio, cappoccino eller cafe latte!

OT OT OT OT OT Sorry alla modularfilmälskare!!!

Tack gärna! En dubbel espresso är svårslagen.

Själv grejar jag också lite med koffein. Har lutat åt en espressoapparat men de som jag tycker verkar gedigna börjar på 10 papp. Känns som en rätt svår grej att övertyga resten av familjen att vi verkligen behöver en sån.

/Mein

1
Bevaka tråden