Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synthesizers.com ...igen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

det har ju varit uppe diskussioner om synthesizers.com modulerna ett par gånger förrut. Men jag startar en ny tråd.

Jag funderar på att köpa ett synthesizers.com system, men tvekar lite.

På ljudklippen jag har lyssnat på på nätet så känns det som modcan och motm låter lite bättre än synthesizers.com, men, är dom verkligen värda det dubbla priset ?

Jag vet att det finns några synth.com användare här på forumet, det vore jättekul om ni kunde komma med lite synpunkter.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-14 22:35
Ursprungligen av mikael__:

Jag vet att det finns några synth.com användare här på forumet, det vore jättekul om ni kunde komma med lite synpunkter.

Jag har använt ett dot-com system i över två år och jag har naturligtvis under dena tid hunnit bilda mig en uppfattning om dess egenskaper och egenheter. Det är dock jättesvårt att besvara dina frågor eftersom jag inte har en aning om vilken ljudkaraktär du föredrar när det gäller analoga modulsyntar. Jag har dessutom ganska lite erfarenheter när det gäller MOTM och Modcan ...

Alltså, allting beror ju på vad man har för referensramar och vad man gillar för ljud. Jag hade ett Doepfersystem förut och nu när jag har ett .com istället inser jag verkligen vad jag gick miste om men en del älskar sina Doepfer och skulle hellre amputera en lem än byta bort dem så det blir som vanligt en fråga om smak.

Man kan säga så här: Jag har lirat hårt på de flesta analogsynthar jag kunnat sätta klorna i de senaste åren och synthesizers.com låter minst lika bra som alla de andra. Långt mycket bättre i många fall skulle jag vilja påstå. Man kan inte få mycket bättre bang per buck idag enligt min mening. Fan, du kan t.o.m. få komma hem till mig och patcha en hel dag och spela in så mycket du vill jag bjuder på käk resa och allt, så mycket gillar jag mitt .com-system.

1
Bevaka tråden