Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cme Uf5 till Logic express

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har just köpt en CME klaviatur, köpte den i första hand för att använda den till mjukvaru synthar. Men jag får inte riktigt klämm på hur man ansluter mjukvarusyntharnas reglage till mitt klaviaturs reglage? Går det inte? Manualen är inte precis lätt att förstå.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-15 13:58

Jag har väldigt lite erfarenhet av att mappa upp ?rattarna? i plugin-syntar till hårdvara då mina grejer har egna rattar. Jag tror plugin-synten har en MIDI learn funktion. Man väljer en ?ratt? på plugin-synten och sedan rör man en ratt på den riktiga synten. Plugin-synten lär sig vilket CC nummer ratten den ska lyssna till...

Jag vet att jag testade på min kompis Pro~53 och det var väldigt smidigt. Problemet vi stötte på var att det inte blev lika mjuka rattrörelser jämfört med riktig hårdvara men det kan bero på kompisens USB MIDI interface.

MVH
Demokid

Det kan även bero på att MIDI suger och vanligtvis bara har 8 bitars precision.

Ok, tack så mycket, men är det någon som vet exakt hur man gör det med just den här utrustningen, jag har bara använt mjukvarusyntharna som följer med logic express?

1
Bevaka tråden